اخبار

بزرگترین خریداران ماشین آلات لاستیک و پلاستیک آلمان کدام کشورها هستند؟/ جزییات جالب توجه از صادرات آلمان در این بخش

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، در نیمه ی اول سال 2017 تولیدکنندگان ماشین آلات لاستیک و پلاستیک در آلمان رکورد بی سابقه ای را در زمینه ی صادرات ماشین آلات ثبت نموده اند. در مجموع صادارت آلمان 3/8 درصد رشد داشته و به 2/4 میلیارد یورو رسیده است. در بین کشورهای هدف برای صادرات این ماشین آلات، چین، آمریکا و مکزیک در راس فهرست صادرات قرار دارند.

خرید ماشین آلات لاستیک و پلاستیک آلمان توسط آمریکا به 402/2 میلیون یورو رسیده که اکنون که مشغول خواندن این خبر هستید باید 4/2 درصد را نیز به این مقدار اضافه نمایید. با این رقم خرید آمریکا اولین بازار هدف از لحاظ ارزش خریداری محسوب می شود.

همانند سال قبل، رتبه ی دوم صادرات ماشین آلات لاستیک و پلاستیک در آلمان به چین تعلق گرفت. ارزش این صادرات به 301/7 میلیون یورو رسیده که به این مبلغ هم باید در حال حاضر 19/2 درصد افزود.

در این بین، مکزیک با رشد خرید 26/4 درصدی، 137/4 میلیون یورو از ماشین آلات لاستیک و پلاستیک آلمانی را خریداری کرده که کشور حائز اهمیت دیگری در این زمینه محسوب می شود. به گفته ی Ulrich Reifenhäuser رئیس انجمن VDMA : “تمامی سه مشتری قدرتمند ما رکوردی بیشتر از حد متوسط را کسب نموده اند. البته لازم به ذکر است که چین در حال رشد مثبتی در این زمینه است.”

در زمان مشابه حال حاضر در سال گذشته، VDMA کاهشی 22/1 درصدی تا 260/7 میلیون یورو را در صادرات به چین تجربه نمود. دلیل این مساله را Thorsten Kühmann مدیر اجرایی VDMA چنین توضیح می دهد:”بسیاری از شرکت های عضو، واحدهای تولیدی خود را در چین دارا هستند که این مساله دلیل اصلی افت صادرات سال گذشته می باشد. البته با توجه به این مساله و تغییر ارزش پول یورو نسبت به پول چینی صادرات حتی بیشتر از حد انتظار رشد کرد.”

صادرات به کشورهای عضو اتحادیه اروپا کاهش یافته است

صادرات به کشورهای عضو اتحادیه ی اروپا که مهم ترین و نزدیک ترین ناحیه به ماشین آلات آلمانی محسوب می شود، در مقایسه با سال 2016 در حدود 848 میلیون یورو کاهش یافته است. این رقم در مقایسه با سال گذشته کاهشی 6/1 درصدی را نشان می دهد. صادرات به لهستان، فرانسه و ایتالیا که بیشترین خریداران ماشین آلات آلمان بوده اند نیز همچنان رو به کاهش است.

صادرات به برزیل و روسیه رشد می کند

دو بازار مهم دیگر ماشین آلات آلمانی یعنی برزیل و روسیه روند رو به رشدی را در خرید نشان داده اند. صادرات به روسیه با 4/43 درصد به 3/59 میلیون دلار و صادرات به برزیل با 2/78 درصد به 3/35 میلیون رسیده است.

صادرات ماشین آلات قالب گیری تزریقی افزایش قابل توجهی یافته است

پیش از برگزاری نمایشگاه فرآیند پلاستیک Fakuma تولیدکنندگان ماشین آلات قالب گیری تزریقی با نگاهی به نیمه ی اول سال 2017 نسبت به آمار صادراتی بسیار خوش بین بودند. چراکه صادرات در مقایسه با نیمه ی اول سال 2016 به 475/8 میلیون یورو رسید. در این میان میزان صادرات به فرانسه و هلند قابل توجه بود که به ترتیب 51/9 و 10/6 درصد رشد داشت. اگرچه میزان صادرات به چین با افزایشی 43 درصدی و صادرات به مکزیک با افزایشی 41/3 درصدی بسیار قابل توجه بود.

انجمن ماشین آلات لاستیک و پلاستیک با “اقتصاد مدور” در نمایشگاه Fakuma شرکت کرد

با هدف Fakuma انجمن ماشین آلات لاستیک و پلاستیک به یک تور مطبوعاتی در تاریخ 18 اکتبر سال 2017 با نام “اقتصاد مدور” یا Circular economy شرکت کرد. شرکت های عضو VDMA همچون EREMA، KraussMaffei Berstorff، Wittmann Battenfeld و Sumitomo (SHI) Demag به ارائه ی رویکردهای خود در مورد مفهوم اقتصاد مدرو در غرفه های خود پرداختند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا