اخبار

برگزاری نشست‌های تخصصی صادرات و برندینگ در ستاد نانو

بسپار می نویسد، ستاد توسعه فناوری نانو در تلاش است تا برای توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان حوزه نانو نشست‌های تخصصی با حضور شرکت‌های فعال و بخش صنعتی برگزار کند.

 نشست تخصصی «صادرات و برندینگ» با حضور نمایندگان تعدادی از شرکت‌های نانویی فعال در حوزه‌های صنعتی چون تجهیزات، پتروشیمی، دارو، آب و محیط زیست، پوشش‌دهی، نساجی و خودرو برگزار شد.

در این نشست 12 شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه نانو حضور داشتند و با توجه به اهمیت موضوع صادرات محصولات مرتبط با فناوری نانو این نشست در ستاد فناوری نانو برگزار شد و قرار است طی 6 ماه آینده جلسات دیگری نیز برای بررسی وضعیت این شرکت‌ها در ستاد برگزار شود.

در حال حاضر 52 کشور در سراسر جهان مشغول به تولید بیش از 7600 محصول با فناوری نانو در 1211 شرکت تولیدی و صنعتی هستند که در این میان سهم جمهوری اسلامی ایران تولید 467 محصول و تجهیز نانویی در 237 شرکت است.

امید است با توان افزایی این شرکتها در موضوع صادرات و برندینگ، جمهوری اسلامی ایران بتواند سهم بیشتری از بازار جهانی محصولات مبتنی بر فناوری نانو را کسب کند. کارگروه صنعت و بازار با هدف توسعه صنعتی نانوفناوری و بازارسازی و بازاریابی برای این محصولات و همچنین دستیابی به بازارهای صادراتی برای آنها، برنامه‌هایی را در دستور کار دارد.

منبع:ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا