اخبار

برنامه ریزی برای تنوع تولید گریدهای محصولات پتروشیمی در دستور کار است

بسپار به نقل از نیپنا می نویسد، مهندس شاهدائی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در  نشست آشنایی تشکل ها با سیاست های جدید NPC اظهار کرد: باید محصولات و موادی تولید کرد تا صنایع پائین دستی نیازهای خود را از بازارهای خارجی تامین نکنند و باید در این مسیر برنامه ریزی برای تولید انواع مختلف گرید های مورد نیاز داخلی صورت پذیرد.


مهندس شاهدائی در این نشست گفت: وظیفه شرکت ملی صنایع پتروشیمی تامین فرآورده ها و محصولات پتروشیمی مورد نیاز کشور و نیز توسعه بخش های بالادست و میان دست است.

 وی افزود: باید محصولات و موادی تولید کرد تا صنایع پائین دستی نیازهای خود را از بازارهای خارجی تامین نکنند و باید در این مسیر برنامه ریزی برای تولید انواع مختلف گرید های مورد نیاز داخلی صورت پذیرد.

 مهندس شاهدائی ادامه داد: برای توسعه صنایع تکمیلی و کمک به ایجاد زیر ساخت ها اقدام های مختلفی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و دفتر صنایع پائین دستی در حال  پیگری و انجام می باشد.

وی با بیان این که پیگیری برای اصلاح برخی قوانین و سیاست های حمایتی برای توسعه صنایع پائین دستی و نیز تعریف زیر ساخت ها از دیگر اقدام های لازم برای توسعه صنایع پائین دستی است گفت: در این راستا ایجاد کارگروه ها و نشست های تخصصی برای رفع چالش ها و مشکلات می تواند راهگشا باشد.

معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: همکاری با وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان شهرک های صنعتی ایران می تواند در توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی موثر باشد و باید با همکاری و تعامل برای توسعه صنایع پایین دستی و دوری از خام فروشی تلاش کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا