اخبار

با شرکت های پتروشیمی حامی گونه های جانوری و گیاهی در معرض خطر آشنا شوید

بسپار/ایران پلیمر شرکت های پتروشیمی در مسیر تعهد به مسئولیت های اجتماعی خود حمایت از محیط زیست جانوری را به عنوان یک اولویت ملی در دستور کار خود قرار داده اند.

یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های صنعت پتروشیمی در راستای صیانت از محیط زیست استفاده مناسب از ظرفیت های موجود به تناسب توسعه و گسترش صنایع است و در این زمینه افزون بر حمایت از محیط زیست جانوری، حفظ گونه های جانوری کمیاب،گسترش فضای سبز و همچنین به تنوع محیطی گیاهان سازگار با طبیعت هر منطقه توجه شایانی شده است.

حمایت صنایع پتروشیمی از گونه‌های جانوری و اقلیم منطقه در قالب فعالیت‌های منسجم به شرح زیر انجام شده و همچنان در حال پیگیری است به طور ی که 7 شرکت پتروشیمی با برنامه ریزی های منسجم از محیط زیست جانوری کشور حمایت می کنند.

حمایت از جبیر (شرکت پتروشیمی آریاساسول)، حمایت از آهوی مند (پتروشیمی زاگرس)، حمایت از دراج و مرغ جیرفتی (پتروشیمی مروارید)، حفظ کلونی طوطی ماهی‌های ساکن در اسکله ها (شرکت پایانه‌ها و مخازن پتروشیمی)، حمایت از لاک‌پشت‌های در معرض انقراض گونه منقار عقابی و گونه سبز سواحل نایبند (پتروشیمی مبین)، حمایت از دلفین خلیج فارس (پتروشیمی فن آوران)، حمایت از پلنگ ایرانی (پتروشیمی کاویان) از مهمترین موارد حمایت از محیط زیست جانوری کشور به شمار می رود.

بر اساس این گزارش ، حمایت از جنگل‌های حرا (پتروشیمی پردیس)، حمایت از جنگل‌های بلوط (پتروشیمی لردگان)، کاشت و نگهداشت 8 میلیون اصله نهال درخت حرا به مساحت تقریبی 650 هکتار در خوریات منطقه (پتروشیمی بندر امام ) از دیگر فعالیت های زیست محیطی پتروشیمی ها در سطح کشور است.

نیپنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا