اخبار

با حمایت انجمن ملی پلاستیک، افزایش تعرفه اقلام پلیمری به تصویب نرسید

بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، در هفته گذشته، طی جلسه مشترکی با معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهندس صالحی نیا و نمایندگان پتروشیمی ها درخصوص افزایش تعرفه تعدادی از اقلام پلیمری برگزار شد.

 

در جلسه مذکور، مهندس صحاف امین، رئیس هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلاستیک ایران، فرزانه علیرضایی، دبیر انجمن، حاضر شدند و در پی درخواست و اصرار افزایش تعرفه و کاهش واردات از سوی نمایندگان شرکت های تولیدکننده مواد پلیمری و همچنین برای حمایت از تولیدکنندگان این صنعت بزرگ و فراگیر کشور مخالفت خود را با این طرح اعلام نمودند.

 

نهایتا با همراهی مهندس صالحی نیا و دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی با انجمن ملی، پس از بحث و گفتگوی پرتنش، موضوع به تصویب نرسید و تعرفه های موجود در لیست اعلام شده، به صورت قبل بدون هیچ گونه افزایشی ثبت گردید.

 

در این جلسه پتروشیمی خوزستان نیز درخواست افزایش تعرفه پلی کربنات و رزین اپوکسی را داشت که به دلیل عدم وجود این موضوع در دستور جلسه، مقرر گردید جلسه ای درخصوص بررسی موضوع ایشان با حضور مصرف کنندگان، برگزار شود.

 

طی برگزاری جلسه بعدی، در روز بعد، نائب رییس هیات مدیره انجمن ملی، مهندس سعید صبوری، به همراه دبیر انجمن و جمعی از ذی نفعان صنعت مربوط طی هماهنگی قبلی از سوی انجمن، در جلسه حاضر شدند.

 

علی رغم تلاش های صورت گرفته از سوی نمایندگان پتروشیمی خوزستان، به دلیل مخالفت انجمن ملی و ارائه مدارک شکایت های جمع بندی شده از این پتروشیمی، خوشبختانه افزایش تعرفه مذکور نیز به تصویب نرسید.

 

قابل ذکر است همراهی دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنار پشتیبانی های انجمن ملی و دفاع هوشمندانه ایشان، در راستای تقویت این صنعتگران زحمتکش که در شرایط اقتصاد فعلی کشور با اشتغال هزاران نفر، چرخ این صنعت را می چرخانند، سبب نیل به این هدف و حمایت از حقوق تولیدکنندگان بزرگ کشور گردید.

 

 

 منبع: اینپیا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا