اخبار

بانک توسعه صادرات برای صادرکنندگان امتیاز ویژه قایل شد

بسپار می نویسد، مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: صادرکنندگان از پرداخت جریمه دیرکرد معاف می شوند.


علی صالح آبادی گفت: همه صادرکنندگانی که بدهی معوق، سررسید گذشته و مشکوک الوصول نزد این بانک دارند به مناسبت روز ملی صادرات تمامی جرائم تاخیرشان مشمول بخشودگی و فقط اصل و سود قرارداد از آنان دریافت می شود.


مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران افزود: چنانچه صادرکنندگان تا پایان آذر ماه سال جاری بدهی معوق را تسویه و به روز کنند از پرداخت تمامی جرائم دیرکرد معاف می شوند.
 معوقات صادرکنندگان در بانک توسعه صادرات بسیار بالا نیست بلکه همان رقم پائین معوقات شاید برای صادرکنندگان مشکل آفرین باشد بنابراین بخشودگی جرائم تاخیر فرصت خوبی برای فعالان این عرصه است.


وی تصریح کرد: منابع جدیدی که صندوق توسعه ملی در نزد بانک توسعه صادرات سپرده گذاری می کند با نرخ 11 درصد در اختیار صادرکنندگان قرار می گیرد.



مدیر عامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: منابع جدید با نرخ 7 درصد به صادرکنندگانی که کارخانه آنان در مناطق محروم واقع شده پرداخت می شود.

وی در ادامه از افتتاح حساب بانک توسعه صادرات ایران در 23 بانک خارجی خبرداد و افزود: صادرکنندگان وجوهی که از طریق صادرات دریافت می کنند به حساب های بانک توسعه صادرات در خارج واریز می کنند و بانک وجوه ارزی را به مقاصد مد نظر را با هزینه های حداقلی انتقال می دهد و هزینه های نقل و انتقال پول به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا