اخبار

بازپس‌گیری اراضی صنعتی راکد و کمک به دانش‌بنیان شدن واحدهای صنعتی

بسپار/ایران پلیمر  معاون وزیر صمت از تلاش برای رفع چالش‌های حقوقی مشکلات آن دسته از صاحبان صنایع به دلیل شرایط اجتماعی و محیطی، امکان ساخت و بهره برداری از اراضی صنعتی خود را نداشته‌اند، خبر داد.

به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، علی رسولیان از برگزاری حدود ۱۰۰ مورد ملاقات مردمی در تهران و ۲۵۰ مورد در استان‌ها در دو ماه اخیر با حضور مدیران اجرایی ستادی و استانی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و با هدف بررسی مهم‌ترین چالش‌های متقاضیان، خبر داد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به نشست‌های اخیر خود با تعدادی از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در قالب پویش سه‌شنبه‌های پاسخگویی، افزود: شماری از صاحبان صنایع به علت بروز مشکلات ناشی از شرایط اجتماعی و محیطی، امکان ساخت و بهره برداری از اراضی صنعتی خود را نداشته‌اند که در تلاش هستیم با اتخاذ تدابیری برای رفع چالش‌‍‌های حقوقی در چارچوب قوانین موضوعه، بستر لازم را برای تداوم فعالیت صنعتگران فراهم کنیم.

رسولیان با بیان اینکه‌ اراضی صنعتی به علت کم توجهی شمار دیگری از طرف‌های قرارداد، راکد مانده و وارد مدار تولید صنعتی نشده است، توضیح داد: این اراضی به موجب قرارداد فی‌مابین و قوانین مربوطه، بازپس گرفته شده و در اختیار صنعت‌گرانی که از توانمندی لازم برای حضور فعال در عرصه صنعت و تولید برخوردارند، قرار خواهد گرفت.

وی کمک به دانش‌ بنیان شدن واحدهای صنعتی را از دیگر موضوعات مورد بررسی در این سلسله نشست‌ها عنوان کرد و ادامه داد: ارائه مشوق برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و فناوری و بهره‌مندی از ظرفیت مشاوران و کلینیک‌های کسب و کار از جمله رویکردهایی است که برای این صنایع درنظر گرفته شده است.

معاون وزیر صمت یادآور شد: اعطای ۱۰ درصد مشوق در بخش نقدی قیمت حق بهره برداری از زمین برای طرح‌های صنعتی دانش بنیان و بخش تعهدی قرارداد به میزان ۴۸ ماه نیز از دیگر مشوق‌هایی است که برای استقرار صنایع دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در نظر گرفته شده است.

وی همچنین ارائه خدمات توسعه کسب‌وکار در جهت ارتقاء کیفی محصولات، تغییر در نوع محصول و افزایش رقابت‌پذیری را از دیگر محورهای مورد اشاره در نشست‌های خود با صنعتگران عنوان کرد و گفت: بسترسازی برای به‌هم رسانی واحدهای صنعتی بزرگ و کوچک در صنایع پیشران به منظور تکمیل زنجیره تأمین بخش صنعت کشور از دیگر موضوعاتی است که در جریان تبادل نظر با فعالان اقتصادی به آن پرداخته و تمهیدات لازم برای توسعه صنایع اولویت‌دار در نظر گرفته شد.

مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا