اخبار

بازار 45 میلیارد دلاری محصولات بی‌بافت تا سال 2020

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، تقاضای جهانی به مواد و محصولات بی‌بافت در سال 2014 حدود 32/34 میلیارد دلار بود. طبق بررسی‌ها انتظار می‌رود این بازار تا سال 2020 به 4587 میلیارد دلار رسیده و شاخص CAGR معادل با 7/2 درصد را دارا باشد. از لحاظ حجمی مصرف این محصولات در سال 2014 به 10000 کیلوتن رسیده بود. این آمار و اطلاعات برای نخستین بار توسط Zion Research اعلام شده است.

منسوجات بی‌بافت از الیاف بلندی ساخته شده که توسط آمایش‌های شیمیایی، حرارتی، حلالی و مکانیکی به یکدیگر متصل می‌شوند. منسوجات بی‌بافت عملکردهای خاصی نظیر انعطاف پذیری، جذب، دفع مایعات، کشش، تاخیراندازی اشتعال، نرمی، استحکام، عایق بودن و یا فیلتر بودن را بسته به نوع کاربرد دارا می‌باشند.

مواد و محصولات بی‌بافت در بخش‌های مختلفی نظیر پزشکی، سلامتی، لوازم خانگی، منسوجات، ساخت و ساز، کشاورزی و خودروسازی استفاده می‌شوند.

افزایش نیاز به محصولات یک بار مصرف به خصوص در بخش پزشکی روز به روز در حال افزایش می‌باشد. این افزایش نیاز به محصولات یکبار مصرف نیرو محرکه‌ی اصلی رشد محصولات بی‌بافت می‌باشد.

صنعت ژئوتکستایل نیز از منسوجات بی‌بافت به وفور استفاده کرده و به عنوان محصولاتی با دوام در این صنعت بسیار کاربرد دارد.

اگرچه خطرات مربوط به سلامتی در مورد مصرف این مواد وجود داشته و قوانین سخت گیرانه‌ای به تازگی در مورد مصرف این مواد ایجاد شده است. این خطرات مربوط به سلامتی ممکن است همانند ترمزی در برابر رشد سریع این مواد و محصولات بی‌بافت عمل نماید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا