اخبار

بازار 28 میلیارد دلاری لاستیک‌های گرمانرم تا سال 2022

 گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، طبق گزارش‌های منتشر شده از RNR Market Research بازار لاستیک‌های گرمانرم (thermoplastic elastomer) که در سال 2016 به 88/20 میلیارد دلار رسیده بود، طبق پیش بینی‌ها تا سال 2022 به 27/28 میلیارد دلار خواهد رسید. این افزایش فروش معادل با شاخص رشد CAGR حدود 2/5 درصد خواهد بود. 
هم بسپارهای قطعه ای استایرنی یا همان SBC که لاستیک‌هایی گرمانرم با عملکرد بالا می‌باشند به گونه ای مهندسی شده‌اند تا عملکرد محدوده‌ی گسترده ای از محصولات در صنایع مختلف را بهبود بخشند. هم بسپارهای قطعه ای استایرنی این ویژگی را دارند تا همانند مواد گرمانرم فرآیند شده در حالی که خواص فیزیکی و مکانیکی لاستیک‌های ولکانش شده‌ی پر شده را داشته باشند. این هم بسپارها در کاربردهای مختلف چسب‌های حساس به فشار همانند نوارچسب‌ها، برچسب‌ها و چسب‌های مخصوص ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرند.
صنعت تولید کفش یکی از مهم ترین مصرف کنندگان هم بسپارهای قطعه ای استایرنی محسوب می‌شود. علاوه بر موارد مطرح شده هم بسپارهای قطعه ای استایرنی در درزگیرها، اسباب بازی‌ها و افزودنی‌های قیر مخصوص پیاده رو‌ها و سقف‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.
دسته‌ی دیگری از مواد پر مصرف این محصولات، گرمانرم‌های ولکانیزه یا TPV نامیده می‌شوند. پیش بینی می‌شود این محصولات بین سال‌های 2017 تا 2022 بیشترین شاخص CAGR را از آن خود نمایند. محصولات TPV توسط فرآیند ولکانش دینامیکی تولید شده‌اند. در تولید این محصولات از آلیاژهای غیر امتزاج پذیر لاستیک و یک گرمانرم نیمه بلوری استفاده شده است. معمول ترین TPV مورد استفاده، EPDM/PP بوده که گاهی به اختصار PP TPV نیز نامیده می‌شود. از مهم ترین ویژگی‌های این محصولات می‌توان به توانایی آن‌ها در بازیافت شدن و مصرف دوباره اشاره کرد. این مواد قابلیت رنگ پذیری بسیارز ویژه ای نیز دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا