اخبار

بازار پلاستیک های شفاف تا سال 2022 به چند میلیارد دلار می رسد؟

 گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر بازار جهانی پلاستیک های شفاف در سال 2017 به 97/101 میلیارد دلار رسیده و با داشتن شاخص CAGR رشد 6/2 درصدی در سال 2022 به 137/75  میلیارد دلار خواهد رسید. 

تولیدات گسترده توسط صنایع تولیدکننده ی محصولات نهایی، بهبود طول عمر محصولات غذایی بسته بندی شده با این نوع از پلاستیک ها، افزایش نیاز در جوامع رو به رشد و آسانی استفاده، از عوامل کلیدی رشد بازار پلاستیک های شفاف محسوب می شود.
در بین انواع مختلف پلاستیک های شفافی که وجود دارد، پلاستیک های شفاف صلب (Rigid) بیشترین سهم مصرف را به خود اختصاص داده است. این دسته از پلاستیک های شفاف به تدریج جایگزین شیشه هایی که به صورت سنتی مورد استفاده قرار می گیرد، فلزات و برخی از ظروف کاغذی می شوند. پلاستیک های شفاف در مقایسه با چنین موادی قیمت کمتری داشته و قابل بازیافت شدن نیز می باشد.
از لحاظ نوع پلاستیک مصرفی، PET بزرگترین سهم بازار را در سال 2017 به خود اختصاص داده است. این بسپار عمدتا برای بسته بندی های غذا و نوشیدنی مورد استفاده قرار گرفته، بسیار سبک بوده و به راحتی حمل و نقل می شود. 
در بین کاربردهای مختلف پلاستیک های شفاف، بسته بندی بیشترین سهم را در سال 2017 به خود اختصاص داده است. در بین دسته بندی منطقه ای نیز، بیشترین سهم مصرف پلاستیک های شفاف به کشورهای آسیا اقیانوسیه تعلق گرفته است.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا