اخبار

بازار پلاستیک های زیستی تا سال 2022 دو رقمی رشد می کند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، طبق گزارش های منتشر شده بازار جهانی پلاستیک های زیستی در سال 2016 به 17/50 میلیارد دلار رسیده و انتظار می رود تا سال 2022 به 35/47 میلیارد دلار برسد. این افزایش ارزش معادل با شاخص CAGR رشد 12/5 درصدی این مواد در بازار جهانی خواهد بود. از لحاظ حجمی مصرف پلاستیک های زیستی در سال 2016 به 3324/80 کیلوتن رسید.
پلاستیک های زیستی بسپارهایی تخریب پذیر بوده که از خوراک های طبیعی همچون پسماندهای کشاورزی، چربی های گیاهی، روغن ها، نشاسته ی ذرت و … به دست می آید. این مواد به عنوان جایگزین های خوبی برای پلاستیک های معمولی محسوب می شوند. این محصولات موجب رهایش کربن کمتری در فضا شده و برای محدوده ی گسترده ای از کاربردها نظیر کیف های مخصوص خرید تره بار، محافظ های مواد غذایی، کارد و چنگال یکبار مصرف و …. مناسب می باشند. 
در سال های اخیر بسته بندی از مهم ترین کاربردهای پلاستیک های زیستی محسوب می شده است. این کاربرد بیش از 28 درصد مصرف این نوع از پلاستیک ها را به خود اختصاص داده است. رشد استفاده از بسته بندی های انعطاف پذیر و صلب در کاربردهایی نظیر غذا و نوشیدنی، دارویی و صنعت سلامت در طول سال های پیش رو به رشد بیشتر پلاستیک های زیستی کمک خواهد کرد. 
در بین نقاط مختلف، اروپا بازاری پیشرو از پلاستیک های زیستی را به خود اختصاص داده است به طوریکه بیش از 30 درصد سهم بازار این مواد متعلق به قاره ی سبز بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا