اخبار

بازار منسوجات بی بافت پلی پروپیلن، رشد یا افول؟

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، فرآیندهای بی شماری جهت تبدیل پلی پروپیلن به محصول وجود دارد. از جمله این فرآیندها می‌توان به ریسندگی (spunbond)، مواد تقویت شده، ذوب (meltdown)  و … اشاره کرد.

در بین کاربردهای مختلف، به دلیل سرعت زیاد فرآیندی، قیمت کم، ماندگاری زیاد و طبیعت نرم، منسوجات بی بافت پلی پروپیلن (PP nonwoven fabrics) سرعت فروش بسیار زیادی را در دنیا شاهد هستند.

به دلیل مزایای مطرح شده و فواید دیگری نظیر کاهش زباله و هدررفت، توزیع آسان و قیمت نهایی اندک، طبق پیش بینی انجام شده توسط Transparency Market Research این محصولات تا سال 2025 رشد بازار بسیار زیادی را شاهد خواهند بود.

از طرف دیگر به دلیل سازگاری این محصولات با پوست نوزادان، از منسوجات بی بافت PP در تولید پوشک‌ها بسیار استفاده می‌شود. این مساله نشان می‌دهد که این محصول تا چه حد توانسته معیارهای بحرانی را در مصرف محصولات کلیدی رفع نماید. عملکرد این منسوجات به نوعی است که در سال‌های اخیر استفاده از آن در پوشک‌های بهداشتی میانسالان نیز افزایش یافته است.

علاوه بر مصارف بهداشتی، از منسوجات بی بافت PP در کاربردهای کشاورزی و خودرویی نیز استفاده می‌شود. حجم استفاده از منسوجات بی بافت PP به نوعی است که می‌توان آینده‌ی روشنی برای آن در صنایع کشاورزی و خودرویی متصور شد.

از این منسوجات می‌توات در کاربردهای تولیدی تجهیزات پزشکی نیز استفاده نمود. اگرچه هنوز در استفاده از این ماده به عنوان یک محصول قابل بازیافت نظارت‌هایی وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا