اخبار

بازار روسیه، متزلزل می شود

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر پس از مشاهده ی رشد چشمگیر فروش فناوری به روسیه در سال ۲۰۱۷، امید تولیدکنندگان ایتالیایی ماشین الات فرایندی لاستیک، پلاستیک، تجهیزات و قالب ها افزایش یافته بود. با این وجود این روند در اوایل سال ۲۰۱۸ بسیار کند شد. طبق تحلیل های صورت گرفته توسط مرکز مطالعات اماری Amaplast صادرات به روسیه در سال ۲۰۱۸ نسبت به نه ماه اول سال ۲۰۱۷ تا 19/6 درصد کاهش داشته است. این مساله جایگاه روسیه را از رتبه ی یازده مقاصد صادراتی ایتالیا به رتبه ی دوازده منتقل کرد!

کاهش صادرات بیشتر در رانشگرها (اکستروژن)، دستگاه های گرماشکل دهی و قالب ها بوده در حالی که صادرات ماشین الات قالب گیری دمشی، ماشین الات تولید تک رشته یا چند رشته و دستگاه های فشار حتی با افزایش صادرات هم مواجه بوده اند.

به گفته ی مدیر Amaplast: با وجود عدم قطعیت های دیده شده در بازار روسیه، تولید کنندگان ایتالیایی نمایشگاه مسکو را به عنوان فرصتی استراتژیک برای ارائه ی فناوری های نوآورانه ی خود دیدند. در همین راستا، به نیازهای موجود در مورد تولیدات لاستیک و پلاستیک تمرکز کردند. این تمرکز به خصوص در نقاطی صورت گرفت که اطلاع از این نیازها وجود داشت. متاسفانه به دلیل تحریم هایی که علیه روسیه صورت گرفته و افتاخیزهایی که در اقتصاد این کشور به وجود آمد، ثبات بازار را به هم ریخت. این در حالی است که هنوز تولیدکنندگان ایتالیایی آماده ی ارائه ی راه حل های انعطاف پذیر و پیشرفته به مشتریان روس خود بوده و قادرند با استفاده از نسل چهارم صنعت مصرف مواد و انرژی را تا مقادیر قابل توجهی کاهش دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا