اخبار

بازار جهانی پلاستیک‌ها تا سال 2025، 7 درصد رشد مصرف خواهد داشت

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، طبق گزارش منتشر شده توسط Orian Research بازار جهانی پلاستیک‌ها از سال 2017 تا سال 2025 با شاخص رشد CAGR تقریبی 7/03 درصد رشد خواهد داشت. پلاستیک‌ها در صنایع مختلفی نظیر ساخت و ساز، بسته بندی، خودروسازی، نساجی، حمل ونقل و بسیاری از صنایع دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. بسیاری از تولیدکنندگان، محصولات بسیار متنوع پلاستیکی را در کاربردهای مختلف نهایی به مصرف کنندگان ارائه می‌دهند.

دلیل اصلی رشد مصرف پلاستیک‌ها در دنیا قیمت کم، انعطاف پذیری، قابلیت ساخت آسان و رشد صنعت ساخت و ساز در منطقه‌ی آسیا اقیانوسیه نسبت به سایر مناطق می‌باشد. بنابراین پلاستیک‌ها به عنوان مواد جامد آلی سنتزی و یا نیمه سنتزی که می‌توانند به آسانی به محصولات مختلف تبدیل گردند شناخته می‌شوند. به علاوه، تغییر رویه‌ی محسوس بشر به سمت فناوری‌های پلاستیک‌های تجدیدپذیر در کاربردهای نهایی موقعیت‌های ویژه‌ای را در کل زنجیره‌ی ارزشی بازار پلاستیک‌ها ایجاد نموده است.

پلی اتیلن از بسپارش اتیلن حاصل شده و خواص گوناگونی نظیر پایداری شیمیایی، حرارتی، انعطاف پذیری، عایق بودن الکتریکی و گرمایی را نسبت به سایر پلاستیک‌ها دارا می‌باشد. به دلیل سبک وزنی و آسانی ساخت، پلی اتیلن کاربردهای گوناگونی در ساخت و ساز، کاربردهای الکترونیکی و خودروسازی یافته است. علاوه بر این نیاز به تولید محصولات قالب گیری تزریق شده، نوشیدنی و غذا و بسته بندی‌ها به رشد مصرف این مواد دامن زده است. نسبت به سایر پلاستیک‌ها پلی اتیلن ترفتالات رشد مصرف بسیار زیادی را طی سال‌های 2017 تا 2025 خواهد داشت.

بازار پلاستیک‌ها در منطقه‌ی آسیا اقیانوسیه تا سال 2025 حدود 45 درصد کل بازار  مصرف پلاستیک دنیا را شامل می‌شود. رشد بخش‌های خودروسازی و ساخت و ساز در کشورهایی نظیر چین و هند یکی از دلایل این مصرف زیاد می‌باشد. حضور قدرتمند صنایع خودروسازی در آلمان و فرانسه نیز بازار پلاستیک‌های اروپا را به پیش می‌راند. در اروپا توجه به تولید پلاستیک‌های زیست تخریب پذیر به دلیل مسائل زیست محیطی بسیار زیاد می‌باشد. علاوه بر این آمریکای جنوبی و مرکزی رشد مصرف چشمگیری را طی دوره‌ی مذکور خواهند داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا