اخبار

بازار جهانی پلاستیک‌های شفاف تا سال 2020 نرخ رشد 6 درصدی دارد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، بر اساس گروه خبرگزاری Research and Markets، بازار جهانی پلاستیک‌های شفاف با نرخ رشد 6/4% تا سال 2020 به ارزش 165/2 میلیارد دلار خواهد رسید.
پلاستیک‌های شفاف شامل نُه گونه مختلف بوده که عبارتند از: پلی‌استایرن، پلی‌کربنات، پلی‌پروپیلن، پلی‌ینیل کلراید، پلی‌متیل متاکریلات، پلی‌یورتان گرمانرم، استایرن-بوتادی‌ان-اکریلونیتریل و استایرن-اکریلونیتریل. بازار جهانی پلاستیک‌های شفاف با توجه به افزایش کیفیت محصولات مصرفی و افزایش تقاضا در منطقه آسیا/اقیانوسیه با روندی رو به رشد مواجه خواهد شد. پلاستیک‌های شفاف بطور عمده در صنعت بسته‌بندی برای افزایش طول عمر مواد غذایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.
افزایش تقاضای ساختمان‌های ایمن با مصرف انرژی کم، از عوامل رشد این بازار بوده است. پلاستیک‌های شفاف با توجه به سبکی بیشتر و قیمت مناسب‌تر نسبت به مواد سنتی بکار رفته در ساخت و ساز از مزیت ویژه‌ای برخوردارند. همچنین، این مواد به دلیل برخورداری از خواصی چون: دوام بالا، زیبایی، عملکرد بالا و کنترل آسان مورد اقبال صنعت ساخت و ساز قرار گرفته‌اند. پلاستیک‌ها از جهت بازدهی انرژی، زیبایی و انعطاف‌پذیری در طراحی نسبت به شیشه از مزیت نسبی برخوردارند. استفاده از این مواد در صنعت ساخت و ساز به کاهش هزینه‌های سرمایش و گرمایش کمک شایانی کرده و در برابر شرایط بد جوی پایداری بالایی دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا