اخبار

بازار جهانی لاستیک های گرمانرم تا سال 2018 به 15/3 میلیارد دلار می رسد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، نیاز به لاستیک های گرمانرم یا TPE در سال های آینده در سراسر جهان در حال رشد می باشد. در یک گزارش جدید با عنوان “بازار لاستیک های گرمانرم” که شامل تمامی مواد SBC، TPO، TPU، TPV و COPE می شود تمامی تحلیل های صنعتی، اندازه، سهم و رشد بازار بین سال های 2012 تا 2018 توسط Transparency Market Research بررسی و تبیین شده است. طی این گزارش پیش بینی شده است که طی این 6 سال شاخص رشد CAGR لاستیک های گرمانرم تا 4/6 درصد باشد.

علاوه بر این پیش بینی شده است که تا پایان سال 2018 میزان لاستیک های گرمانرم تولیدی به 4879 کیلو تن برسد. اما چه عواملی باعث این رشد بازار و مصرف این مواد شده اند؟ در این گزارش عنوان شده است که مهم ترین دلیل این افزایش بازار را می توان به نیاز به مواد با عملکرد بالا و مواد سبک وزن مربوط دانسته که با ایجاد نوآوری و طراحی های بهره ور می تواند بیشترین استفاده را از این مواد کرد.

یکی دیگر از دلایل این رشد مصرف نیاز به جایگزینی PVC با TPE می باشد چراکه این مواد در برابر نور فرابنفش و مواد شیمیایی مقاوم بوده، قابل بازیافت است و فرآیندپذیری آسانی دارد.

در این گزارش اعلام شده است که 40 درصد لاستیک های گرمانرم تولیدی توسط کشورهای آسیا اقیانوسیه مصرف شده است. رشد بازار خودرویی چین و پیشرفت بازار هندوستان رشد مصرف این منطقه را تا پایان سال 2018 به شاخص رشد CAGR حدود 4/5 درصد خواهند رساند.

با توجه به ویژگی های منحصر به فرد، این مواد به صورت عمده در قطعات داخلی خودرو، تجهیزات ورزشی، درزگیرها، بخش سلامتی و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند.

با توجه به این گزارش 48 درصد لاستیک های گرمانرم مصرفی شامل هم بسپارهای قطعه ای استایرنی یعنی SBCها می شود. این مواد به صورت عمده در صنعت کفش سازی مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این انتظار می رود گرمانرم های ولکانش یافته یعنی TPV ها تا پایان سال 2018 شاخص رشد 6/6 درصد را دارا خواهند بود.

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا