اخبار

بازار جهانی قالب‌گیری چرخشی (Rotomoulding) رو به صعود است!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، طبق گزارش منتشر شده از  Credence Research انتظار می‌رود بازار جهانی تولیدات قالب‌گیری چرخشی (Rotomoulding یا Rotational moulding) تا سال 2025 با شاخص رشد 17 درصدی به 31504 میلیون دلار برسد. 

قالب‌گیری چرخشی یک روش فرآیندی قالب‌گیری منحصر به فرد مخصوص پلاستیک‌ها بوده که معمولا برای تولید قطعاتی بدون درز یا توخالی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش یک روش تولیدی دما بالا و کم فشار است که تلفیقی از گرما و چرخش دو محوری را در طی فرآیند شامل می‌شود. این روش تولیدی معمولا در تولید مواد بسیاری نظیر پلی‌اتیلن کم چگال خطی، پلی‌اتیلن پرچگال، پلی‌اتیلن کم چگال، پلی‌اتیلن شبکه ای، پلی وینیل کلراید، پلی کربنات، نایلون، پلی‌پروپیلن، فلوئوروپلیمرها و … می‌باشد.

معمولا برای تولید تانک‌های ذخیره و اجزای خودرو قالب‌گیری چرخشی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. از این فرآیند در مواردی برای تولیدات بسته‌بندی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. با رشد صنعت بسته‌بندی انتظار می‌رود استفاده از قالب‌گیری چرخشی مربوط به حوزه‌ی تولیدی این صنعت نیز افزایش یابد. پیش‌بینی می‌شود تا سال 2015 حدود 18 درصد شاخص رشد قالب‌گیری چرخشی مربوط به حوزه‌ی بسته بندی‌ها باشد.

با توجه به نوع پلیمر مصرفی، قالب‌گیری چرخشی به بخش‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شود. در سال 2015 حدود 88 درصد بازار این نوع فرآیند تولیدی مربوط به پلی‌اتیلن بود. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا