اخبار

بازار بسته بندی‌های پلاستیکی صلب تا سال 2021 همچنان در حال رشد می ماند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد, بسته بندی فرآیند پوشش‌دهی و محافظت از محصولاتی است که می‌خواهند برای فروش، توزیع، مصرف نهایی و ذخیره‌سازی آماده شوند. پلاستیک‌های صلب (Rigid) پلاستیک‌هایی هستند که مخصوص کاربردهای مختلف چقرمه(Toughened) شده‌اند. این محصولات به دلیل خواص مناسبشان برای هدف‌های صنعتی ترجیح داده می‌شوند. این محصولات به راحتی قابل قالب گیری بوده، سبک وزن است، ضدخوردگی می‌باشد و مهم تر از همه اینکه ارزان قیمت است. بسته بندی‌های صلب پلاستیکی به طور ویژه برای افزایش طول عمر محصولات مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور کلی بسته بندی‌ها می‌توانند برای کاربردهای آمپول‌ها، بطری‌ها، قوطی‌ها و انواع شیشه‌ها مورد استفاده قرار گیرند. بازار بسته بندی‌های صلب بر اساس “نوع” می‌تواند به بخش‌های مختلف کاغذ، شیشه، فلز، پلاستیک و سایر تقسیم بندی شود. در بین این کاربردها، پلاستیک‌ها به دلیل خواص منحصر به فرد خود بسیار پرمصرف تر می‌باشند. نوع دیگری از بسته بندی بر اساس مصرف نهایی صورت می‌گیرد. این مصرف نهایی می‌تواند غذا، نوشیدنی، قطعات الکترونیکی، دارویی و لوازم محافظت شخصی باشد. در بین این نوع بسته بندی نیز، بسته بندی غذا و نوشیدنی بیشترین بخش را به خود اختصاص داده است. پس از غذا و نوشیدنی، صنعت دارو دومین بخش بزرگ این نوع دسته بندی را به خود اختصاص داده است.

منطقه‌ی آسیا اقیانوسیه از لحاظ مالی بیشترین مصرف بسته بندی‌های پلاستیکی صلب را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این انتظار می‌رود نیاز به این نوع بسته بندی‌ها در کشور چین در سال‌های آینده بازار بسته بندی‌های صلب در آسیا اقیانوسیه را به پیش براند. اروپا نیز در سال‌های اخیر رشد بسیار زیادی را در این بازار داشته است. پس از اروپا رتبه‌ی سوم مصرف به آمریکای شمالی تعلق می‌گیرد.

برخی از شرکت‌ها که بازی کنندگان اصلی این صنعت می‌باشند عبارتند از :

 

Graham Packaging Company Inc., Consolidated Container Co. LLC, DS Smith, Greiner Packaging International, Amcor Rigid Plastics, ALPLA Werke, Berry Plastics Corporation, and Linpac Group. Other key players in the global market are Toyo Seikan Kaisha, Nampak Plastics Europe, Zhuhai Zhongfu Enterprise Co. Ltd., Southeastern Container Inc., RPC Group PLC, Silgan Plastics Corp., and Serioplast SpA, Ltd.


 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا