اخبار

بازار بسته‌بندی‌های غذایی ضد میکروب در دنیا چگونه است؟

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد،طبق گزارش منتشر شده از  Research and Reports بازار بسته‌بندی‌های ضد میکروبی غذا با شاخص رشد CAGR از سال 2017 تا سال 2025، 5 درصد خواهد بود.
جلوگیری از ورود هرگونه آلودگی به درون بسته‌بندی‌های مواد غذایی با استفاده از عوامل ضد میکروبی منجر به پدید آمدن فعالیت‌های‌های تحقیقاتی بسیاری شده است. عوامل ضد میکروب یا مستقیما به خود مواد غذایی وارد می‌شوند و یا در مواد بسته‌بندی قرار می‌گیرند. در واقع این عوامل کمک می‌کنند که کیفیت و ایمنی غذا حفظ شود. 
به صورت غالب، بسته‌بندی در صنعت مرغ و جوجه طی مدت زمان اعلام شده تاثیر بیشتری را بر بازار بسته‌بندی‌های ضد میکروبی خواهد گذاشت. در آینده‌ی نزدیک نیز انتظار می‌رود بسته‌بندی‌های نوع فعال رشد قابل توجهی را شاهد باشند. 
بسته به نوع عوامل ضد میکروبی، بسته‌بندی مواد غذایی به بخش‌های نقره، مس و روی تقسیم بندی می‌شود. از آن جایی که نانوذرات نقره اثرات ضد میکروبی بسیار قوی را دارا هستند نسبت به انواع دیگر بسیار بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. مس نیز قابلیت کشتن باکتری‌ها را دارا بوده به همین دلیل به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه بر این نانوذرات اکسید روی نیز در بسیاری از پوشش‌های دارویی و پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرند چراکه خاصیت ضد میکروبی و ضد قارچی بسیار خوبی را دارا هستند.
بر اساس نوع مواد استفاده شده نیز، بسته‌بندی‌های ضد میکروبی مواد غذایی به بخش‌های مختلفی از جمله پلی اتیلن پرچگال (HDPE)، پلی اتیلن کم چگال خطی (LDPE)، پلی پروپیلن، پلی اتیلن ترفتالات، پلی اتیلن و غیره می‌باشد. 
در فناوری‌های بسته‌بندی رهایش کنترل شده (Controlled release) آمیزه‌های فعال نظیر ضد اکسنده‌ها و ضد میکروب‌ها ابتدا درون مواد بسته‌بندی مورد استفاده قرار گرفته و سپس در شرایط کنترل شده ای درون مواد غذایی رها می‌شوند تا از سرعت رشد میکروب‌ها تا مقدار قابل توجهی بکاهند. علاوه بر این بسته‌بندی کنترل شده به کنترل رطوبت، مهار خوردگی و کنترل شرایط اکسیژن کمک بسیار زیادی می‌نماید.
[EasyDNNnewsLink|55]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا