اخبار

این هفته PET های گرید بطری و نساجی در صدر پر تقاضاترین های بورس بودند

بسپار می نویسد، حجم معاملات محصولات پلیمری امروز در بورس کالای ایران به ۳۸ هزار و ۲۷ تن رقم خورد.

 عرضه محصولات پلیمری ۴۹ هزار و ۲۱۷ تن و تقاضای آن هم بالغ بر ۱۳۹ هزار و ۵۵۷ تن رقم خورد.

به این ترتیب پلی پروپیلن ها، پلی استایرن های معمولی، مقاوم و انبساطی ، برخی از گرید پلی اتیلن های سبک فیلم، برخی از گریدهای پی وی سی و پلی اتیلن های ترفتالات درتالار پتروشیمی با رقابت از سوی معامله گران خریداری شدند.

پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری مانند هفته های گذشته همچنان در کانون توجه قرار دارند، به طوری که گرید ۸۲۱ با ۱۴۵۲ تن عرضه ۳۶۶۳ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۲۵۹ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۵۴۴ تومان رقم خورد.

همچنین ۷۳۲ نیز با حجم عرضه ۷۷ تن ۲۵۸۵ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۱۲ تومان و نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۳۱۴ تومان بود.

به گفته کارشناسان بازار پتروشیمی حجم محدود عرضه های پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری و نساجی از دلایل ثبت رقابت های بالا برای خرید این محصولات محسوب می شود.

در همین حال پلی اتیلن های ترفتالات گرید نساجی هم با حجم بالای تقاضا در امروز روبه رو شدند، به طوری که گرید ۶۴۵ با عرضه ۵۵۰ تنی ۳۴۲۱ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۲ هزارو ۸۶۶ تومان بود و با قیمت ۳ هزار و ۱۵۲ تومان توسط کارگزاران خریداری شد، گرید ۶۴۱ هم با حجم عرضه ۱۲۵۴ تن به میزان ۱۴۹۷۱ تن تقاضا داشت، این کالا با قیمت ۳ هزار و ۱۵۲ تومان معامله شد.

پی وی سی ۶۵ پتروشیمی بندرامام و اروند نیز وارد سیستم مچینگ شد، اما عرضه ۵۰۰ تنی پی وی سی ۶۵ پتروشیمی غدیر به میزان ۱۱۴۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۳ هزار و ۱۰۹ تومان و نرخ خرید آن هم ۳ هزار و ۲۰۱ تومان بود. گرید ۵۷ پتروشیمی آبادان هم با تقاضا بیشتری از عرضه روبه رو شده و با رقابت مورد معامله قرار گرفت.

پلی استایرن مقاوم پتروشیمی تبریز هم با حجم ۷۵۰ تن ۱۶۵۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴ هزار و ۳۰۴ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۴ هزار و ۹۸۹ تومان رقم خورد. پلی استایرن معمولی این مجتمع با حجم عرضه ۱۰۰۰ تن ۲۵۶۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۴ هزار و ۱۴۱ تومان و میانگین قیمت خرید ۴ هزار و ۳۲۲ تومان بود. همچنین پلی استایرن های انبساطی ۲۰۰ و ۳۰۰ و۴۰۰ هم با رقابت از سوی معامله گران خریداری شدند.

منبع: بورس کالای ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا