اخبار

انگلیسی ها برای فنجان های قهوه ی بیرون بر، مالیات مضاعف پرداخت می کنند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، مجلس انگلستان اخیرا برای کمک به صنعت بازیافت تصمیم گرفته است که برای فنجان های قهوه ی بیرون بر در این کشور مالیات دریافت کند. بنابر این تصمیم، افرادی که تصمیم به نوشیدن قهوه های بیرون بر دارند باید مبلغ اضافه ای تا 0.29 یورو بابت این فنجان ها پرداخت کنند.

پیش از این تنها یک درصد این فنجان ها تحت بازیافت قرار می گرفت. مابقی فنجان های مصرف شده یا دفن و یا سوزانده می شد.

با وضع این قانون، حجم گسترده تری از این فنجان ها بازیافت می شوند. شرکت های مختلف را تشویق خواهد کرد تا به جمع آوری این فنجان ها پرداخته و مکان های بیشتری در سطح شهر برای جمع آوری آن ها تعبیه شود.

دهه ی گذشته انقلابی در صنعت قهوه در انگلستان شکل گرفت. فنجان های سنتی قهوه جای خود را به فنجان های کاغذی لایه گذاری شده با ورق های پلاستیکی داد. درون این فنجان ها نیز به جای قهوه های سنتی انگلستان محبوب ترین نوشیدنی آمریکایی ها یعنی لاته فروخته می شد. این فنجان های تازه وارد ضد آب بوده و نوشیدنی داغ درون آن دست را اذیت نمیکرد. این مواد چند لایه ای، بازیافت این فنجان ها را سخت می کرد. 

دولت انگلستان در جهت کمک به بازیافت این فنجان ها برنامه ای طولانی مدت را ترتیب داده است به طوریکه غالب این فنجان ها تا سال 2023 تحت بازیافت قرار می گیرند. به گفته ی این  دولت اگر حجم پیش بینی شده از این فنجان ها تا سال 2023 تحت بازیافت قرار نگیرد، تولید آن ها به کلی ممنوع خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا