اخبار

انقلاب فیلم شفاف در صنایع الکترونیک و سلول‌های خورشیدی!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، گروهی از محققان دانشگاه Minnesota یک فیلم نازک در ابعاد نانویی کشف کرده که از لحاظ رسانایی در نوع خود بی نظیر می‌باشند.

 کشف این فیلم نازک می‌تواند به تولید قطعات الکترونیکی کوچکتر، سریعتر و قدرتمند تر و سلول‌های خورشیدی بسیار موثرتر منجر شود. به علاوه، این فیلم بسیار شفاف بوده و نور مزئی به راحتی قابل عبور از آن می‌باشد. این شفاف بودن این قابلیت را ایجاد می‌کند تا از این فیلم در تجهیزات الکترونیکی، انواع نمایشگرها، صفحات لمسی و حتی سلول‌های خورشیدی که شفافیت در آن‌ها مورد نیاز است استفاده شود. 

در حال حاضر در بسیاری از صفحات رسانای شفاف از ماده‌ای به نام “ایندیوم” استفاده می‌شود. در سال‌های اخیر این ماده با افزایش قیمت بسیار زیادی همراه بوده است. به همین دلیل افراد زیادی در تلاش برای جایگزینی این ماده‌ی گران قیمت با ماده یا موادی ارزان تر بوده‌اند. در این مطالعه محققان موفق شدند جایگزینی برای ایندیوم بیابند. آن‌ها یک فیلم نازک شفاف و رسانا را با یک روش نوین سنتز تولید کردند. در این فرآیند تولید فیلمی نازک با ماده‌ی BaSnO3 که تلفیقی از باریوم، تین و اکسیژن می‌باشد تولید نمودند. در واقع پیش‌ساز شیمیایی تین خواص رادیکالی منحصر به فردی داشته که فرآیند ساخت اکسید فلزی را بسیار بهبود می‌بخشد. تین و باریوم هردو موادی هستند که از ایندیوم بسیار ارزانتر بوده و به وفور در دسترس می‌باشند.
[EasyDNNnewsLink|345]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا