اخبار

انجمن VDMA آلمان، تشکلی در آستانه 125 سالگی!

بسپار می نویسد، انجمن ماشین ­آلات و تجهیزات صنعتی آلمان (VerbandDeutscherMaschinen- und Anlagenbau – VDMA)در سال 1982با هدف حمایت از منافع اقتصادی سازندگان ماشین آلات و تجهیزات آلمان تاسیس شد. البته تاسیس  VereinRheinisch-WestfälischerMaschinenbauanstaltenدر سال 1980 مقدمه تاسیس VDMA بوده است. اولین دفتر این نهاد در دوسلدورف قرار داشت و امروزه دفتر اصلی آن در فرانکفورت مستقر است. VDMAدر سال 2017، 125 سالگی خود را جشن می­گیرد.

این تشکل شامل بیش از 3200 عضو است که عمدتا شرکت­هایی با اندازه متوسط و فعال در صنعت کالای سرمایه ای هستند و از این رو بزرگترین تشکل صنعتی اروپایی است. اعضای انجمن از زنجیره فرایند هستند (در زمینه مهندسی مکانیک شامل ابزار و اجزای مرتبط، فرایند، تولید، ساخت،  مهندسی اتوماسیون، اداری و فن آوری اطلاعات، نرم افزار، خدمات مربوط به محصول) یعنی از اجزا تا ماشین، از تامین کنندگان سیستم تا ارایه دهندگان خدمات. در واقع انجمن بازتاب دهنده روابط متنوع مشتری-تامین کننده از طریق کل زنجیره ارزش است.

VDMAاز 37 انجمن تجاری و گروه کارگری؛ زیربخش­ها؛ شعباتی در برلین و بروکسل؛ دفاتر رابط در برزیل، چین، هند، ایران، ژاپن و روسیه؛ کمیته­های بین­المللی؛ شش انجمن ایالتی و چندین سازمان خدماتی تشکیل شده است. این نهاد با بیش از 500 کارمند قویترین انجمن صنعتی در آلمان و اروپاست.

این انجمن از چندین تشکل فعال در حوزه ماشین ­آلات صنایع مختلف تشکیل شده است، از جمله انجمن ماشین ­آلات صنایع نساجی، ماشین­آلات لاستیک و پلاستیک، ماشین­ آلات بسته ­بندی و فراورش موادغذایی، ماشین­ آلات ریخته ­گری و… . قابل توجه است که بخش ماشین­ آلات پلاستیک و لاستیک از فعال­ترین بخش­های این نهاد است.

انجمن توسط یک هیات رییسه انتخابی شامل نمایندگان سه شرکت رهبری می­ شود و ریاست آن هر  سه سال یکبار انتخاب شده و نمی­ تواند دوباره انتخاب شود. یک هیات مدیره محدود و یک هیات مدیره اصلی با نمایندگان شرکت­های مهندسی مکانیک به عنوان کمیته ­های مشورتی برای هیات رییسه عمل می­ کنند.

این تشکل در وبسایت خود مدعی شده از اعضا با تمام قوت حمایت می­کند و کارشناسان آن در خصوص تجزیه و تحلیل و گشودن بازارهای جدید، استانداردسازی اجزا و قطعات و سایر موارد در کنار اعضا هستند که البته نتیجه و خروجی این سازمان نیز این ادعا را تایید می کند.انجمن منافع مالی، فنی و علمی صنعت مهندسی مکانیک را خصوصا با توجه نهادهای ملی و بین ­المللی و گروه­های کسب و کار ارایه می­دهد. به منظور حفاظت از منافع اعضا خود،آن­ها را از دریافت آموزش، مشاوره و کمک برخوردار می­کند.

 

پیام اساسی انجمن در ارتباطات با سیاستمداران و عموم این است که آینده از آن صاحبان کسب و کار است. در فعالیت­های سیاست اقتصادی کار عمده انجمن تمرکز بر ایجاد رقابت و آزادی برای کارآفرینان است و کمپین­های هدفمند برای افزایش در معرض توجه قرار گرفتن صنعت را راه ­اندازی می­کند. نتیجه این بوده: مهندسی، امروز به عنوان یک صنعت موفق و تامین­ کننده تکنولوژی­های کلیدی محترم شمرده می­ شود و این تشکل صدای بسیار محترم شمرده ­تری در عرصه سیاسی ملی و اروپا است.

انجمن نشان ­دهنده منافع اقتصادی و فنی صنعت اعضاست و با استفاده از تماس­های شخصی با سیاستمداران، دنیای کسب و کار و نهادهای مشهور –همراه با انتقال دایمی اطلاعات-  تلاش دارد تا پایه­ای برای موفقیت اعضا ایجاد کند.

 

تفکر شبکه ای، اقدامات شبکه ای

در حال حاضر بخش مهندسی به صورت فوق العاده خوب در رقابت­های جهانی قرار گرفته است. یک فاکتور حیاتی در ادامه دادن این موفقیت توانایی ترکیب تجربه و هوش در زمینه-های مختلف مثل مهندسی برق، نرم افزار، مکانیک و تبدیل محصولات با دانش فنی بالای آن­ها به نوآوری­های  تکنولوژیکی  جهانی است. چنین ماموریت چالش برانگیزی تنها به وسیله به کارگیری دانش شبکه­ای عملی است. این قدرت اصلی است.

 

(ادامه دارد …)

برای اینکه با رویکردها و نحوه عملکرد این تشکل بیشتر آشنا شوید، ماهنامه بسپار شماره 173، بهمن ماه 1395 را بخوانید. 

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکارخانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه اصلی همین سایت وجود دارد. 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا