اخبار

انجمن ملی صنایع پلیمر با دست پر به ایران پلاست می آید/ دبیر انجمن ملی از برگزاری دوره های آموزشی با رویکرد صادرات محور می گوید+ جدول کارگاه ها

بسپار/ ایران پلیمر دبیر انجمن ملی صنایع پلیمر ایران از برگزاری چهار دوره آموزشی با رویکرد بازارهای صادرات و ساز و کارهای خرید محصول از بازار بورس در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست خبر داد.
به گزارش ستاد خبری ایران پلاست، مهندس فرزانه علیرضایی دبیر انجمن ملی صنایع پلیمر در خصوص برنامه های این انجمن در آستانه سیزدهمین دوره نمایشگاه بین المللی ایران پلاست گفت: طبق روال سال های گذشته دوره های آموزشی توسط کمیسیون آموزش انجمن در مدت زمان برپایی نمایشگاه، برگزار خواهد شد.
وی افزود:چهار دوره  آموزشی در حوزه صادرات و توسعه بازار صنایع پلاستیک در کشورهای اوگاندا، قطر، روسیه و قزاقستان خواهد بود. چرا که هموراه یکی از اهداف نمایشگاه و امور حایز اهمیت در نمایشگاه، امر صادرات بوده است.
به گفته علیرضایی؛ یکی دیگر از دوره های آموزشی انجمن به آشنایی علاقه مندان با سازوکار خرید از بورس کالا اختصاص دارد. با توجه به این که صنعت ایران یک صنعت سنتی است و شرکت ها همواره مواد اولیه ی خود را از بازار تامین می کرده اند، آشنایی چندانی با سازوکار بورس نداشتند. اما امسال با توجه به شرایط پیش آمده، خیلی از شرکت ها ناچار به خرید از بورس شده اند که ملزوماتی مانند دارا بودن پروانه ی بهره برداری دارد. با توجه به مذاکرات ما با شرکت ملی صنایع پتروشیمی و درخواست های وزارتخانه صنعت مبنی بر تشویق شرکت ها برای خریداری مواد اولیه از بورس، تصمیم گرفتیم دوره ی آموزشی را در این رابطه برگزار کنیم.
دبیر انجمن ملی صنایع پلیمر ایران با بیان اینکه ، دوره آموزشی بعدی به نحوه جستجو و انتخاب مواد تولیدی پتروشیمی های ایرانی با استفاده از سامانهtecves  اختصاص دارد، تاکید کرد:  دو دوره فنی نیز خواهیم داشت که به چگونگی انتخاب مواد اولیه صنعت PVC و دیگری به پلاستیک های دوستدار محیط زیست، ویژگی ها و روش های شناسایی آن اختصاص دارد.
وی خاطر نشان کرد: این دوره ها در 4 روز نمایشگاه در غرفه انجمن ملی و با ظرفیت 30 نفر و هر روز دو دوره آموزشی 60 تا 90 دقیقه ای در ساعات 11 الی 12 و 14 الی 15 برگزار خواهد شد. البته باید اضافه کنم که تغییر در تاریخ برگزاری دوره های صادراتی محتمل است و این امر در دو روز آینده قطعی خواهند شد.
به گفته وی، اصرار زیادی بود مبنی بر اینکه همایشی توسط انجمن برگزار شود، اما با توجه به این که افراد حاضر در نمایشگاه اعم از غرفه دار و بازدیدکننده عمده وقت خود را به برقراری تبادلات تجاری اختصاص می دهند،معتقد بودیم برگزاری همایش های یک روزه و نیم روزه چندان با استقبال مواجه نخواهد شد.
فرزانه علیرضایی در خصوص دیگر برنامه های این انجمن در سیزدهمین نمایشگاه ایران پلاست، گفت: یکی از برنامه های همیشگی انجمن، دعوت از همتایان خود در کشور های دیگر با کمک نمایشگاه ایران پلاست بوده است. در سال گذشته نیز انجمن های آلمان، ایتالیا و فرانسه در این نمایشگاه حضور پیدا کردند که منجر به عقد تفاهم نامه هایی نیز با طرف فرانسوی شد. امسال نیز ما طبق روال سالیان گذشته از این انجمن ها دعوت به عمل آوردیم، اما با توجه به وجود تحریم ها، در این بخش مشکلاتی وجود دارد.

 

لیست کارگاه های آموزشی  نمایشگاه ایران پلاست در سالنB 41 غرفه 64

ردیف

عنوان

انجمن

نام مدرس

تاریخ

ساعت

محل برگزاری

1

بررسی بازار کشور اوگاندا با هدف توسعه صادرات صنعت پلاستیک

انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران

دکتر رضا سواری

31 شهریورماه

12-11

سالن 41

2

نحوه جستجو و انتخاب مواد تولیدی پتروشیمی های ایرانی با استفاده از سامانه TECVES

مهندس ربانی دوست

31 شهریورماه

15-14

//

3

بررسی بازار کشور قطر با هدف توسعه صادرات صنعت پلاستیک

مهندس حق شناس

1 مهرماه

12-11

//

4

بررسی بازار کشور روسیه با هدف توسعه صادرات صنعت پلاستیک

//

2 مهرماه

12-11

//

5

آشنایی با ساختار بورس کالا و راهکارهای خرید مواد اولیه

مهندس جواد موسوی

2 مهرماه

15-14

//

6

بررسی بازار کشور قزاقستان با هدف توسعه صادرات صنعت پلاستیک

دکتر رضا سواری

3 مهرماه

12-11

//

7

پلاستیک های دوست دار محیط زیست: ویژگی ها و روش های شناسایی

دکتر رضا باقری

3  مهرماه

15-14

//

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا