اخبار

امسال چند درصد از متقاضیان تسهیلات نوسازی موفق به دریافت شدند؟

بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، معاون وزیر صنعت گفت: از ۵۶۰۰ واحد صنعتی که برای دریافت تسهیلات نوسازی ثبت نام کرده اند، تنها ۱۴۰ واحد صنعتی موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

به گزارش مهر، محسن صالحی نیا در نشست خبری خود با خبرنگاران از ثبت نام۵۶۰۰ واحد صنعتی برای دریافت تسهیلات نوسازی و بازسازی خبر داد و گفت: تنها ۱۴۰ واحد موفق به دریافت تسهیلات شده اند. این در حالی است که ۴۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به این ۱۴۰ واحد پرداخت شده که نسبت به پیش بینی ما در ابتدای سال رقم بسیار پایینی است.

معاون وزیر صنعت افزود: ۴۱ هزار و ۷۰۰ درخواست برای دریافت این تسهیلات ارایه شده که ۲۲ هزار مورد مصوب و به بانکها معرفی شده و ۲۰ هزار واحد موفق به دریافت تسهیلات ۱۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومانی شده اند.

وی تصریح کرد: ۵ هزار میلیارد تومان از محل مازاد درآمد هدفمندی یارانه ها به رونق تولید و اشتغال و اجرای طرح های ایجادی، توسعه ای و نوسازی تخصیص یافته است.


صالحی نیا در ادامه با اشاره به اینکه ارزش افزوده بخش صنعت در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ حدود ۶.۵ درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: ارزش افزوده بخش صنعت در شش ماهه اول امسال حدود ۴.۵ درصد بود و تا پایان سال به ۵.۵ خواهیم رسید، این شاخص در فصل اول سال ۵.۵ درصد و فصل دوم ۳.۹ درصد بود.

وی افزود: حدود ۱۱۸ هزار میلیارد تومان در ۹ ماهه امسال تسهیلات به بخش صنعت پرداخت شد که با توجه به میزان تسهیلات پرداختی مدت مشابه پارسال( حدود ۱۱۰ هزار میلیارد تومان) افزایش ۸ درصدی داشت، بر اساس پیش بینی ها این رقم تا پایان سال به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان خواهد رسید.

معاون وزیر صنعت اظهار کرد: ۸۴.۵ درصد تسهیلات پرداختی بخش صنعت برای تامین سرمایه در گردش بوده است، حدود ۷ درصد در بخش ایجاد و حدود ۴.۵ درصد برای بخش توسعه و نوسازی بوده است.


وی افزود: جوازهای تاسیس صادره در ۱۰ ماهه امسال افزایش ۲۱.۵ درصدی اشتغال، ۱۹ درصدی تعداد و ۱۶ درصدی سرمایه نسبت به مدت مشابه پارسال داشت. پروانه های بهره برداری صنعتی در ۱۰ ماهه امسال افزایش ۵.۵ درصدی تعداد، ۱۷ درصدی اشتغال و ۱۷ درصدی سرمایه  داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا