اخبار

ایران پلاست/ الکتروهیدرولیکان ماهر و نمایش ماشین های تزریق عمودی و افقی و تمام الکتریک در ایران پلاست

بسپار/ایران پلیمر هنریک اصلانیان مدیرعامل و رییس هیات مدیره الکتروهیدرولیکان ماهر است. سازنده و عرضه کننده ماشین های تزریق پلاستیک افقی و عمودی و پرس های خاص با بیش از 40 سال قدمت.

اصلانیان به ستاد خبری نمایشگاه گفت: ما امسال در نمایشگاه ماشین های تزریق عمودی را که اولین سازنده آن در ایران بودیم به شکل بهینه شده و همینطور یک ماشین تزریق افقی شرکت الکتروهیدرولیکان ماهر را ارایه کرده ایم. اولین سازنده ماشین های تمام الکتریک در ایران هستیم. مدل به روز شده ای از یکی از این مدل ها را هم در نمایشگاه می بینید.

صنعت ماشین سازی امروز مسایلی دارد که از جنس مسایل کل اقتصاد کشور است و صنعت ما هم با آن درگیر است. نمی خواهم تکرار مکررات کنم. آیتم وار اشاره می کنم: عدم ثبات قوانین، عدم وجود استراتژی صنعتی  ساله یا سه ساله. بستر صنعتی روز به روز از این محل ها آسیب می بیند و تضعیف می شود. همه صنایع متضرر می شوند از جمله ماشین سازان و به طور اخص ماشین سازان پلیمری.

مدیرعامل الکتروهیدرولیکان ماهر در ادامه می گوید: در حوزه صنعت ماشین سازی و بحث تکنولوژی، ساخت ماشین های سریعتر با مصرف انرژیی کمتر و با محدودیت های کمتر از نظر انعطاف پذیری و قابلیت های بالاتر در دستور کار شرکت های بزرگ هستند.

روند حرکت آینده در صنعت ماشین سازی خیلی حسی است. مطالعه ای نشده که بتوانم با قطعیت بگویم مثبت است یا منفی. ولی شخصا آن را مثبت نمی بینم. بیشتر حرکت ها سرچشمه های فردی دارند و فراگیر نیستند. مبنای محکم ندارند. شمعی است که روشن می شود ولی پایدار نمی ماند و خاموش می شود.

نمایشگاه ایران پلاست می تواند موتور محرکه صنعت پلاستیک باشد ولی متاسفانه نیست. علت این است مثل بقیه اقتصاد کشور تا حدی سیاسی شده است. باید بگذاریم که این نمایشگاه صنعتی بماند. هر سال با تغییرات در بدنه مدیریتی نمایشگاه ساختارها به هم می ریزند. باید یک مدیریت و استراتژی معلومی برای آن وجود داشته باشد.

یک نمایشگاه برای گرفتن نتیجه مطلوب باید از 6 ماه قبل به مشارکت کنندگان برنامه بدهد. گروهی اداره ایران پلاست را به دست بگیرند که 10-15 سال حداقل آن را در دست داشته باشند. نباید بگذاریم این نمایشگاه با پتانسیل های بین المللی، به یک نمایشگاه در سطح داخلی تقلیل پیدا کند. مدیران ذینفع و صاحبان صنایع هم باید همدلی بیشتری داشته باشند تا این نمایشگاه همچون همیشه آبرومند برگزار شود.

 ستاد خبری ایران پلاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا