اخبار

افق های تازه ای در صنعت چاپ در خاورمیانه

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، منطقه ی خاور میانه و آفریقای شمالی که مجموعه به اختصار MENA نامیده می شوند، فرصت های جدیدی را در صنعت چاپ از خود نشان داده اند. این موضوع طبق آخرین تحقیقات Smithers Pira مشخص شده و در نمایشگاه Gulf Print and Pack  مطرح شد.

آینده ی چاپ در خاورمیانه و آفریقای جنوبی از 26/8 میلیارد دلار در سال 2017 به 40 میلیارد دلار در سال 2022 خواهد رسید. رشد بازار چاپ در این منطقه از سال 2012 تا 2017 سالیانه 2/4 درصد رشد داشته و نشان دهنده ی این است که کشورهایی که سابقا بازار مناسبی نداشتند اکنون در حال استفاده از فناوری های چاپ مدرن می باشند.

طبق گفته ی Steve Hill مدیرپروژه های شرکت Smithers Pira :”ما شاهد هستیم که چاپ جهانی در حال گسترش بوده و همواره دفاتر جدیدی در منطقه در صنعت چاپ بازگشایی می شود. به همین دلیل تولیدکنندگان محلی در حال گسترش محصولات خود بوده و فناوری های جدیدی را در این منطقه در صنعت چاپ ایجاد می نمایند. البته این نکته هم بسیار مهم است که فروش محصولات در منطقه ی MENA چالش های مربوط به خود را داراست و تحقیقات ما نشان داده است که فروش خوبی در این منطقه در صنعت چاپ وجود خواهد داشت. در این منطقه فرصت های جدیدی نیز به وجود آمده است. از جمله این فرصت ها می توان به رفع موانع تحریمی ایران اشاره کرد. این مساله جهشی اقتصادی را در ایران پدید آورده است.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا