اخبار

افزایش 15 درصدی حجم مبادلات ایران و آلمان

بسپار می نویسد، قائم مقام اتاق بازرگانی ایران و آلمان از افزایش تجارت ایران و آلمان در سال جاری میلادی خبر داد و گفت: با توجه به نمایان شدن آثار لغو تحریم امید جهش بلندی در تجارت دو کشور رخ دهد.

امیرعلیزاده در ارتباط با حجم مبادلات انجام گرفته میان ایران و آلمان ، اظهار کرد: در سال گذشته میلادی (2015) در مجموع حجم مبادلات تجاری دو کشور بیش از دو میلیارد یورو بوده و در نیمه نخست سال جاری در مقایسه با سال گذشته رشد 15 درصدی به ثبت رسیده است. 

 

وی با اشاره به افزایش مبادلات ایران درشش ماهه اول سال جاری میلادی افزود: افزایش تبادلات ایران و آلمان در حالی صورت گرفته است که هنوز به صورت محسوس شاهد آثار لغو تحریم‌ها نبوده‌ایم و بیمه پوشش صادرات آلمان از اواخر ماه ژوئن بود که دوباره راه اندازی شد.
قائم مقام اتاق بازرگانی ایران و آلمان ادامه داد: بانک‌ها از ماه می میلادی فعالیت‌های خود با ایران را از سر گرفتند و امید است در نیم سال دوم این حجم مبادلات فراتر از ارقام کنونی شود و پیش بینی بر آن است که در سال آینده میلادی رقم حجم مبادلات دو کشور به دو برابر افزایش یابد. 

وی اظهار کرد: تا پایان سال جاری میلادی انتظار آن است که تا 20 درصد مبادلات ایران و آلمان تسهیل شود و با لغو کامل تحریم‌ها مسلما این رقم افزایش خواهد یافت زیرا همچنان مسائل بانکی کشور با بانک‌های بزرگ برطرف نشده و این بانک‌ها به صورت محدود اقدام به مبادله با ایران می‌کنند.
علیزاده عمده کالاهای صادراتی آلمان به ایران را ماشین آلات صنعتی بیان کرد و گفت: عمده صادرات آلمان به ایران طبق روال گذشته ماشین آلات صنعتی بوده اما به تازگی صنایع غذایی به این صادرات اضافه شده و در بحث خودرو هم این مبادله با آلمان صورت می‌گیرد و از طرفی دیگر عمده صادرات ایران به آلمان صنایع غذایی و محصولات کشاورزی مانند زعفران، پسته و فرش است.
وی اظهار کرد: در حال حاضر شرکت‌های بزرگ آلمانی قرارداد‌های مد نظر خود را با شرکت‌های داخلی منعقد کرده‌اند و شرکت‌های آلمانی کوچک و متوسط هم در آینده به ایران سفر خواهند کرد و تا پایان سال 2016 میلادی حدود شش هیات تجاری از آلمان وارد ایران خواهند شد.
قائم مقام اتاق بازرگانی ایران و آلمان بیان کرد: از جمله این هیات‌ها می‌توان به شرکت‌های ماشین سازی صنعتی، صنایع خودرو، صنایع ساخت و ساز، آموزش‌های شغلی و صنایع دارویی اشاره کرد که در آینده قرار است به ایران بیایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا