اخبار

افزایش ۱۴ درصدی تولید تایر و تیوپ و کاهش 29 درصدی واردات

بسپار می نویسد، معاون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با بیان اینکه در ۶ ماهه ابتدای امسال،  بیش از۱۱۱ هزار تن معادل ۱۵ هزار و ۷۰۳ هزار حلقه انواع لاستیک و تیوب توسط ۱۰ واحد تولیدی فعال در کشور تولید شد، گفت: این میزان تولید از نظر وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش داشته است.  

وحید منایی افزود: از مجموع تولیدات لاستیک کشور در این مدت، میزان تولید انواع لاستیک سواری، باری، اتوبوسی و کشاورزی صنعتی در مجموع ۱۰۴ هزار و ۱۴ تن بوده است، افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل در حدود ۱۶ درصد افزایش داشته است.  

معاون سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اعلام اینکه این در حالی است که در این بازه زمانی در مجموع ۷۶۵۸ تن تایر و تیوب موتورسیکلت و دوچرخه نیز توسط واحدهای تولیدکننده داخلی تولید شده است، اظهار داشت: البته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در حدود ۲.۱۴ درصد کاهش داشته است.  

وی ادامه داد: به استناد آمار اخذ شده از گمرک طی شش ماهه اول سال جاری در حدود ۳.۴۰ هزار تن انواع تایر وارد کشور شده که معادل ۳۶ درصد تولید شرکت‌های داخلی در شش ماهه نخست سال جاری بوده و در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در حدود ۲۹ درصد کاهش داشته است.  

منبع: مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا