اخبار

افزایش صادرات غیرنفتی (وابسته به نفت) در یک منطقه ویژه اقتصادی

بسپار به نقل از شانا می نویسد، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از افزایش ۳۹ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی گمرکات این منطقه در بهمن ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

مهدی یوسفی گفت: در بهمن ماه امسال یک میلیون و ۱۲۵ هزار و ۸۸۸ تن به ارزش ۶۱۰ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۹۰ دلار کالاهای غیر نفتی به خارج از کشور صادر شده است که این میزان نسبت به مدت زمان مشابه پارسال ۳۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با بیان این‌که در بازه زمانی اول مهر تا ۳۰ بهمن ماه امسال، پنج میلیون و ۱۱۰ هزار و ۶۷۴ تن کالاهای غیرنفتی به ارزش دو میلیارد و ۵۸۵ میلیون و ۵۷۱ هزار و ۲۶۰ دلار به خارج از کشور صادر شده است، تصریح کرد: صادرات کالاهای غیرنفتی در بازه زمانی یادشده ۱۱ درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: در دهه فجر امسال با بهره‌برداری از “طرح توسعه پسکرانه‌ بندری” مجتمع بندری پارس توان خدمات‌دهی این مجتمع به میزان سه میلیون تن TEU افزایش یافته است که این موضوع در افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری محموله‌های صادراتی و وارداتی بسیار موثر خواهد بود.

به گزارش شانا، مجتمع بندری پارس با ١٠ پست اسلکه، دو موج شکن با پسکرانه ١٥٠ هکتاری به عنوان شاهراه واردات و صادرات پایتخت انرژی کشور، زیرساختی مناسب برای مشارکت در رشد و توسعه اقتصادی ایران شناخته می‌شود.

براین اساس، کالاهای صادراتی غیرنفتی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، شامل پلی اتیلن سبک و سنگین، دی اتیلن گلایکول، مونو و تری اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، پارازایلین، سیمان و متانول است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا