اخبار

افخمی راد جزییات سیاست دولت برای ارز مبادلاتی را اعلام کرد

بسپار می نویسد، معاون وزیر صنعت با بیان اینکه سیاست دولت کاهش فهرست کالاهای مشمول دریافت ارز مبادلاتی است، گفت: البته تا این لحظه از سال ۹۵ تغییری در فهرست کالاهای مشمول دریافت ارز دولتی ایجاد نشده است.

ولی‌اله افخمی‌راد در گفتگو با مهرگفت: در سال جدید بسته به سیاست‌های دولت و منابع ارزی کشور، ممکن است تغییراتی در اختصاص ارز مبادلاتی به واردات کالا اعم از مواد اولیه و ماشین‌آلات ایجاد شود، البته بنده به عنوان فردی که در این زمینه مسئولیت دارم، استنباطم این است که هر چه ارز مبادلاتی از صحنه واردات کشور حذف شود، کمک به تولید داخلی خواهد شد. بنابراین باید در فهرست کالاهایی که با ارز مبادلاتی وارد کشور می‌شوند، تجدیدنظر صورت گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: هر چه میزان دریافت کنندگان ارز مبادلاتی کمتر شود، باعث اقتصادی‌تر شدن تولید داخلی خواهد شد، به این مفهوم که چنانچه برخی تولیدات کشور در مقایسه با کالاهای خارجی که ارز دولتی می‌گیرند نتوانند در ظرفیت کامل کار کنند، با حذف ارایه ارز دولتی به واردات آنها، ظرفیت خود را باز می‌یابند و تولیدشان افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: البته دولت با هوشمندی سیاست کاهش فهرست ارز مبادلاتی را پیاده سازی خواهد کرد؛ اما تا این لحظه از سال ۹۵، هیچگونه تغییری در فهرست دریافت‌کنندگان ارز مبادلاتی از سوی دولت به سازمان توسعه تجارت ایران ابلاغ نشده است؛ البته اختیار تغییر در این فهرست با وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست بلکه بانک مرکزی سیاستگذار ارزی و پولی کشور است.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا