اخبار

استقبال ایتالیایی ها از کیسه های زیست تخریب پذیر

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، بیش از 92 درصد ایتالیایی ها زمانی که به خرید می روند از کیسه های پلاستیکی ای استفاده می کنند که تا چندین بار قابل استفاده است. در حدود 82 درصد ایتالیایی ها دیدگاه مثبتی نسبت به قانونی دارند که استفاده از کیسه های زیست تخریب پذیر به جای کیسه های سنتی را ترویج می کند. این افراد چنین قانونی را به عنوان قدمی مثبت در جهت پیشرفت های زیست محیطی کشورشان می دانند. 
این آمار و ارقام از یک مطالعه ی آماری با عنوان “عادت های خرید ایتالیایی ها در سوپرمارکت ها و رویکرد آن ها نسبت به پلاستیک های زیستی” منتشر شده است. این مطالعه توسط Novamont متعلق به  Ipsos Public Affairs انجام شده و در ژانویه ی گذشته در Marca که نمایشگاهی بین المللی مخصوص صنعت بومی است مطرح شد. 
در این مطالعه که گزارش آماری جامعی می باشد توسط 40 ایتالیایی صورت گرفته که دغذغه های زیست محیطی داشته اند. این آمار از طریق مصاحبه با 1000 نفر از طریق شبکه های کامپیوتری صورت گرفته است. سن این جامعه ی آماری بین 18 تا 65 سال بوده است.
سوالات ابتدایی این مصاحبه نشان می دهد که جامعه ی ایتالیا در مورد محیط زیست خود بسیار حساس هستند. این سوال دارای سه سطح بود. سطح اول کسانی بودند که به محیط زیست “بسیار علاقمند” بودند. این سطح شامل 27 درصد این جمعیت آماری میشد. چنین افرادی کسانی هستند که در برنامه های روزمره ی خود فعالیت هایی که در جهت بهبود کیفیت محیط زیست است را انجام می دهند. دسته ی دوم با عنوان “علاقمند” 42 درصد این جامعه ی آماری را تشکیل می دادند. این افراد کسانی هستند که تلاش بسیاری در جهت تطبیق خود با محیط زیست انجام می دهند. دسته سوم با عنوان “ناامید” و درصد 31 کسانی هستند که به طور کلی معتقدند محیط زیست خیلی وقت است که از بین رفته و توجه خاصی به آن نشان نمی دهند. 
با توجه به اینکه قیمت کیسه های پلاستیکی تخریب پذیر با کیسه های معمولی متفاوت است، خیلی از افراد با وجود استفاده از این مساله اطلاعی نداشتند. 19 درصد افراد مصاحبه شونده هیچ ایده ای در مورد این موضوع نداشته و 27 درصد آن ها به طور کلی اشتباه جواب دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا