اخبار

استفاده از Cyanobacteria برای تولید پلاستیک های زیستی زیست تخریب‌پذیر

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، پروفسور Taylor Weiss می گوید که راهی وجود دارد تا با استفاده از آن یک پلاستیک 100 درصد زیستی ساخته شود و این پلاستیک قادر باشد تنها در عرض یک ماه در محیط زیست حل شود.

به نظر این شخص باید از باکتری ها برای ساخت پلاستیک ها کمک گرفت. یکی از باکتری هایی که می تواند در این هدف مورد استفاده قرار بگیرد، cyanobacteria نام دارد. این باکتری با استفاده از نور فعالیت خود را آغاز می کند. این باکتری به عنوان ماده ی اولیه ی این پلاستیک های زیست تخریب پذیر شناخته می شود.

پروفسور Weiss اخیرا مقاله ای را در Metabolic Engineering منتشر نموده است که یک روش تولیدی جدید را ترسیم نموده است. نقطه ی قوت این روش تولیدی استفاده از باکتری cyanobacteria می باشد.

این پروفسور اخیرا به دانشکده ی پلی تکنیک ASU پیوسته است که در این مرکز طی پروژه ای در حال افزایش مقیاس تولید این پلاستیک زیستی می باشد.

بازیافت پلاستیک ها تا حدود زیادی می تواند موجبات ذخیره سازی انرژی را فراهم آورد. اما مساله اینجاست که پلاستیک ها قادر نیستند که به طور کامل تجزیه شده و به طبیعت بازگردند. آن ها تنها به ابعاد کوچک و کوچک تر تقسیم شده تا اینکه در طبیعت محو گردند.

پلاستیک ساخته شده توسط پروفسور Weiss به طور 100 درصد قابل بازیافت می باشد. اما مدت زمان این بازیافت چقدر خواهد بود؟

به طور کلی زمان تخریب به شرایط و نوع ماده بستگی دارد. اما پلاستیک های زیستی معمولا سریعتر از سلولزهای گیاهی همچون چوب شکسته می شوند. با وجود فعالیت های زیستی بسیار الیاف و فیلم ها در عرض 2 ماه تخریب خواهند شد.

در ایالت متحده عمدتا طول عمر پلاستیک های مصرفی تنها 12 دقیقه بوده و پس از این زمان توسط مصرف کننده به زباله سپرده می شود. این درحالی است که صدها سال برای این پلاستیک زمان لازم است تا تجزیه شده و به طبیعت بازگردد.

تلاش داشنمندان حوزه ی بازیافت در کاهش مدت زمان لازم برای تجزیه ی پلاستیک ها و نزدیک کردن تجزیه ی آن ها به درصد 100 می باشد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا