اخبار

استفاده از کامپوزیت ها و رزین‌های تاخیرانداز شعله در ساخت اولین دیزنی لند چین

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، چندسازه‌ها و رزین‌های تاخیرانداز شعله نقش مهمی را در ساخت دیزنی لند جدید شانگ های که چندی پیش درهای خود را به روی عموم گشود، بازی می‌کنند.


 یکی از شش سرزمین این دیزنی لند به نام TomorrowLand از یک رزین ساخت کشور انگلستان به نام  Scott Bader’s Crestapol استفاده نموده که در این رزین از ماده‌ای مقاوم در برابر آتش به نام  Crystic مورد استفاده قرار گرفته است.
طبق گفته‌ی Scott Bader، قسمت‌های عظیمی از بخش‌های داخلی و خارجی و بسیاری از راه‌ها که جمعا مساحتی بالغ بر 2300 متر مربع را در بر می‌گیرد از چندسازه‌های تقویت شده با الیاف شیشه حاوی مواد تاخیرانداز شعله ساخته شده است.
رزین‌های مصرف شده در این ساخت و سازها، رزین اورتان اکریلات بوده و چندسازه‌ها توسط تیم بین المللی EverGrow ساخته شده است. در واقع این چند سازه‌ها با لایه‌ی نازکی از رزین Crestapol 1212 با عملکرد بالا حاوی تاخیرانداز شعله‌ی Crystic 967 FR پوشانده شده است.
از جمله سایر بخش‌هایی که با استفاده از این مواد ساخته شده‌اند می‌توان صندلی‌های فضاهای داخلی و خارجی در قسمت‌هایی که برای اجتماع استفاده می‌شوند، صندلی‌های مسافران دستگا‌های Tron roller coaster و تاتر Lilo & Stitch  را نام برد.
به منظور مقرون به صرفه بودن فرآیندهای تولید در ابعاد و اندازه‌های مختلف، گروه E-Grow از یک روش قالبگیری واکس به خصوصی استفاده نمود. در این روش قسمت‌های مجزا با استفاده از یک 3D CAM به صورت مستقیم با یک دستگاه CNC از بلوک‌های واکس جدا سازی می‌شوند. این روش به طور اختصاصی ثبت اختراع شده است. این بلوک‌های واکس که دارای بافت سطحی به خصوص و جزئیات طراحی می‌باشند، سپس در ریخته‌گری قالب‌های پایه گچی بزرگ برای فرآیندهای دستی مورد استفاده قرار می‌گیرند. زمانی که چند سازه‌های تقویت شده با الیاف شیشه ساخته شوند، این بلوک‌های واکس ذوب شده و مجددا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا