اخبار

استفاده از کامپوزیت هاي گرمانرم در توليد كاميون‌هاي سبك‌تر

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، شركت Solvay و Renault Trucks موفق به كسب جايزه نوآوري در قطعات خودرو JEC در سال 2016 شدند. اين جايزه به دليل استفاده از چندسازه‌هاي گرمانرم در ساخت واحد (module) جلويي كاميون، تحت عنوان ديوارآتش (firewall)، به اين دو شركت تعلق گرفت. چندسازه مورد استفاده در طراحي اين ديوارآتش از رزين‌هاي گرمانرم تقويت شده با الياف شيشه پيوسته ساخت شركت Solvay با نام تجاري Evolite تهيه شده است.

وزن واحد ساخته شده از چندسازه پلاستيكي گرمانرم در مقايسه با واحد مشابه فلزي به ميزان 25 درصد كاهش يافته است. اين در حالي است كه تعداد قطعات بكار رفته در اين واحد با بهره‌گيري از نوآوري به نصف كاهش يافت.

استفاده از مواد سبك‌وزن در طراحي قطعات خودرويي به توليدكنندگان خودرو و هواپيما اين امكان را مي‌دهد تا با قوانين سخت‌گيرانه كاهش مصرف سوخت و توليد دي‌اكسيد كربن هماهنگ شوند.

دو شركت Solvay و Renault Trucks در كمتر از چهار سال واحد جلويي كاميون را طراحي، ساخت و ارزيابي كردند. كاميون ساخته شده از اين واحد در آزمون تصادف از جلو، ارتعاش و طول عمر سنجيده شد و نتايج حاكي از آن بود كه واحد ساخته شده از چندسازه پلاستيكي گرمانرم از ايمني لازم براي استفاده بطور تجاري برخوردار است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا