اخبار

از پرفسور مهدی باریکانی، پیشکسوت علوم پلیمر کشور تجلیل شد

بسپار/ایران پلیمر می نویسد، تجلیل و تکریم از پرفسور مهدی باریکانی همزمان با آیین اختتامیه نکوداشت هفته پژوهش استان البرز با حضور استاندار البرز، روسای دستگاه های اجرایی استان و پژوهشگران و فناوران استان در محل دانشگاه پیام نور استان البرز برگزار شد.
پرفسور باریکانی در مراسم اختتامیه نکوداشت هفته پژوهش با تبریک ایام به پژوهشگران و فناوران استان افزود: در قاموس تحقیق و پژوهش “نشدن” وجود ندارد.  
وی در ابتدا یاد نخبگان بیشمار فلات بزرگ ایران زمین، همچون خوارزمی، ابن سینا، خیام، رازی، میرزاخانی و هزاران چهرۀ برجسته گذشته، حال و آینده را گرامی داشت.
ایشان بیان داشت: جامعه سعادتمند، پیشرفته و توسعه یافته جامعه ای است که در آن علم گرامی و دارنده علم در آن عزیز باشد و حرمتش پاس داشته شود.
وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) تصریح کرد: علم میراثی است که متعلق به تمام جوامع بشری است که می توان آن را از هر جا و هر شخص آموخت. 
وی بیان داشت: موفقیت در علم و پژوهش برنامه، عشق، تلاش، سماجت، تداوم و البته هوش و استعداد می¬خواهد.
وی افزود: محیط مناسب، وجود زیر ساخت های لازم، معلمان خوب، ثبات سیاسی، آرامش جامعه و خانواده شروط دیگر موفقیت در عرصۀ پژوهش هستند.
ایشان اظهار داشت: با اتکا به پژوهش و تحقیقات می توان بر مشکلات جامعه و کشور فائق آمد و خطاب من به جوانان پژوهشگر کشورم این است که هرگز مأیوس و نامید نشوند و بدانند که حاصل تلاش و پشتکار قطعاً موفقیت خواهد بود. 
وی بیان داشت: ما باید یاد بگیریم که برای حل مشکلات کشور خود فکر و اندیشه کنیم و از تجربیات جهانی بهره گیریم و افتخار خود را در سربلندی و تعالی کشور و خود را مدیون کشور بدانیم نه طلبکار کشور و هدفمان ادای دین به کشور باشد.
وی در پایان با تأکید بر اینکه تفکر و تحقیق ضامن بقا و عزت یک ملت است بیان داشت: ملتی که یاد نگیرد برای حل مشکلاتش، خود تفکر کند، برده می ماند و افزود: سرانجام ما باور داریم که در قاموس تحقیق نشدن وجود ندارد.
گفتنی است پرفسور مهدی باریکانی استاد پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران، برگزیده جایزه ملی علامه طباطبایی، برگزیده جشنواره بین المللی خوارزمی، چندین دوره استاد نمونه و کارآفرین برتر کشوری و پیشکسوت حوزه پلیمر ایران هستند.

 منبع:  پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا