اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ از نمایشگاه قطعات و مجموعه های خودرو/ ساپکو: از همه سازندگان و دارندگان دانش فنی برای داخلی سازی قطعات دعوت می کنیم

بسپار/ ایران پلیمر بخش مهندسی و خودکفایی مواداولیه فلزی و غیرفلزی ساپکو با هدف شناسایی منابع داخلی و ایجاد شبکه تامین در راستای داخلی سازی ایجاد شده است.

خانم مهندس قنبری در روز دوم نمایشگاه قطعات و مجموعه های خودرو به خبرنگار بسپار می گوید: هدف بعدی ما توسعه و به کارگیری مواد و فناوری های نوین در کنار بهینه سازی مواد اولیه، آنالیز عیوب و خرابی قطعات و سایر فعالیت ها در مسیر تولید 100 درصد داخلی است. تحقیقات کاربردی و ارتباط موثر با مراکز علمی و صنعتی و دانش بنیان از دیگر اهداف مهم ماست.

ما همچنین در ساپکو به دنبال سبک سازی و استفاده از مواد پیشرفته و دوستدار محیط زیست در قطعات خودرو هستیم. ما زنجیره ای از سازندگان و مصرف کننده ایجاد کرده ایم که در آن هر ماده اولیه وارداتی در حوزه پلاستیک، لاستیک، افزودنی و … برای ایجاد امکان تولید در داخل کشور رصد می شود.

از همه کسانی که در این حوزه فعال هستند دعوت می کنیم با ما در تماس باشند. ما اطلاعات فنی را در اختیارشان می گذاریم و بعد از تولید نمونه های اولیه، آزمایش های لازم را برای رسیدن به استاندارد و کیفیت مورد نظر انجام می دهیم و نهایتا خرید داخل با 20 درصد آغاز می شود و در نهایت به 100 درصد خواهد رسید.

درست است که خودکفایی با توجه به سختگیرانه بودن استانداردهای کیفی این روند طولانی است، ولی سازندگان نباید ناامید بشوند چون در نهایت خرید خوبی در پیش خواهد بود.

او در مورد محصولاتی که برای اولین بار در این نمایشگاه عرضه شده می گوید: محصولات جدید زیاد داشتیم. HDPE برای باک خودرو در این نمایشگاه ارایه شد. همچنین فوم های صندلی خودرو و چسب های لاکتایت و شیشه که در آخرین مرحله داخلی سازی هستند.

قنبری در پایان گفت: در نمایشگاه استقبال خیلی خیلی خوبی در بخش قطعات داشتیم ولی متاسفانه در حوزه مواد اولیه انتظارم حضور بیشتر شرکت های دانش بنیان بود که تا امروز محقق نشده است.

در پایان این را هم اضافه کنم که از دوستانی که دارای دانش فنی هستند هم دعوت می کنیم به ما مراجعه کنند. ما می توانیم ارتباط میان آنها و تولیدکنندگان بزرگ و قدرتمند را برای خریداری ایده ایجاد کنیم.

 

تاریخ برگزاری نمایشگاه: 16 تا 19 آبان

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا