اخبار

ارزش بازار پلیمرهای مورد استفاده در کاربردهای پزشکی تا سال 2020 به 17 میلیارد دلار خواهد رسید ‏

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، به گزارش پایگاه خبررسانی Hexa Reports Inc، تقاضای بسپارهای پزشکی در سال 2013 در حدود 4901/1 کیلوتن بود، که بر اساس پیش‌بینی‌های صورت پذیرفته این مقدار تا سال 2020 با رشد 5/6 درصدی به 7149/8 کیلوتن خواهد رسید. 

افزایش جایگزینی مواد سنتی مورد استفاده در ابزارآلات پزشکی چون شیشه و فلز با بسپارهایی نظیر PVC و PP از یک سو و افزایش تقاضای ابزاآلات پزشکی در بازار آسیا از سوی دیگر از عوامل اصلی پیشرفت این بازار در شش سال آینده خواهند بود. همچنین، به دلیل افزایش نسل پیر در جوامع، نیاز به بسپارهای مناسب برای جراحی کم خطر افزایش خواهد یافت. از جهت کاربرد، دستگاه‌ها و ابزارآلات پزشکی با مصرف بیش از 2000 کیلوتن بسپار پزشکی در سال 2013 به بزرگترین بخش در این بازار مبدل شده‌اند. به دلیل هزینه‌های پایین‌تر و احداث مراکز پیشرفته در کشورهایی نظیر هند، چین، مالزی و سنگاپور افراد زیادی از سراسر دنیا به این کشورها جهت انجام مداوای پزشکی جذب خواهند شد؛ این امر به نوبه خود منجر به توسعه بازار بسپارهای پزشکی می‌گردد. بسپارهای بکار رفته در بسته‌بندی مواد و ابزارآلات پزشکی نیز حجم وسیعی از این بازار، 2271/3 کیلوتن، را در سال 2013 به خود اختصاص داده‌اند. 
رزین‌ها و الیاف نظیر PVC، PP، PU و PS با اختصاص 4/4254 کیلوتن در سال 2013 بزرگترین بخش محصولات مورد استفاده در این بازار در نظر گرفته شده‌اند. بازار منطقه آمریکای شمالی با برخورداری از 4/18 میلیارد دلار از کل بازار بسپارهای پزشکی، بزرگترین بازار در سال 2013 شناخته شده است. دلیل این امر به وجود امکانات پزشکی پیشرفته در این منطقه نسبت داده شده است. 
شرکت‌های پیشتاز در این بازار عبارتند از: 
BASF S.E, Bayer Material Science AG, Celanese Corporation, DSM N.V, E.I. DuPont de Numeros Company, Eastman Chemical, Evonik Industries AG, Exxon Mobil Corporation, Dow Chemical Company, Huizhou Foryou Medical Device Co Ltd, Kraton Performance Polymers Inc 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا