اخبار

ارزش بازار جهانی PP با ویژگی خاص تا سال 2020 به 664 میلیون دلار خواهد رسید

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، بر اساس گزارش Persistence Market Research، ارزش بازار جهانی PP با خواص تاخیراندازنده شعله (flame retardant)، فاقد مواد هالوژن‌‌دار (halogen free) و کم‌دودزا (low smoke) تا سال 2020 به 664 میلیون دلار خواهد رسید. روند رو به رشد تقاضای PP در صنایع مصرف کننده نظیر ساخت و ساز، خودرو، الکترونیک و الکتریکی به عنوان عامل اصلی رشد این بازار در نظر گرفته شده است. با افزایش نگرانی‌های ناشی از سمیت مواد هالوژنه و ایمنی در برابر آتش از یک سو، و مسائل زیست‌محیطی از سوی دیگر اثری مثبت بر رشد این بازار خواهد داشت. مقادیر بالای مورد استفاده و نواقص موجود در فرایندکردن مواد فاقد هالوژن از چالش‌های اصلی این بازار خواهد بود.

صنعت ساخت و ساز به عنوان اصلی‌ترین مصرف کننده این بازار مطرح شده و در سال 2013، 37/7 % حجم بازار را به خود اختصاص داد. افزایش فعالیت‌های زیرساختی بخصوص در بازار BRICS به همراه افزایش نیاز به بسپارهای بازدارنده شعله در صنعت ساخت و ساز از عوامل رشد این بازار در نظر گرفته شده‌اند. بازار الکترونیک و وسایل الکتریکی در دوره 2020-2014 بیشترین نرخ رشد، 8/4 % را به خود اختصاص خواهد داد. رشد صنعت الکترونیک و وسایل الکتریکی در چین و تایوان از عوامل دیگر رشد این بازار خواهند بود.

حجم مبادلات بازار جهانی PP با خصوصیات ذکر شده، در سال 2013 به میزان 4/166 کیلوتن برآورد شد؛ انتظار می‌رود این مقدار با نرخ رشد 7/8 % در سال 2020 به 4/279 کیلوتن برسد.

منطقه آمریکای شمالی با برخورداری از 35 % حجم بازار در سال 2013 به عنوان پیشرو در مصرف این نوع از PP معرفی شده است. منطقه آسیا/اقیانوسیه از بیشترین نرخ رشد،8/2%، در دوره 2020-2014 برخوردار خواهد بود. افزایش هزینه‌های تخصیص یافته به ساخت و ساز و چشم‌انداز مثبت صنعت خودرو در کشورهای چین، هند و اندونزی بازار این منطقه را پیش خواهد برد.

برخی از شرکت‌های مهم در این بازار عبارتند از:

Albemarle Corporation, Chemtura Corporation, Clariant International Ltd., Huber Engineered Materials, BASF SE, Thor Group Ltd., Lanxess A.G., DSM N.V., FRX Polymers Inc., Nabaltec A.G., DuPont, Washington Penn Plastic. Co. RTP Company, PolyOne Corporation and Delamin Ltd.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا