اخبار

اختصاصی بسپار/ Evonik محصولات سیلیکا فوم آسان دیسپرس شونده خود را معرفی کرد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر بخش Coating Additives شرکت Evonik در کارخانه Hanau از یک فناوری جدید برای توسعه چهار سیلیکا فوم (fumed silica) آسان دیسپرس شونده از خانواده AEROSIL استفاده کرده است. این محصولات جدید شامل AEROSIL E805 ، AEROSIL E812 ، AEROSIL E972 و AEROSIL E9200 می باشند.

با استفاده از این محصولات جدید فرآیند وقت گیر و هزینه بر آسیاب حذف می شود و تولید رنگ ها و پوشش ها با سرعت بیشتری انجام می گردد. در محصولات جدید تمام خواص موجود در محصولات استاندارد AEROSIL R805 ، AEROSIL R812 ، AEROSIL R972 و AEROSIL R9200 حفظ شده است. این محصولات آسان دیسپرس شونده همانند گریدهای استاندارد برای کنترل رئولوژی در فرمولاسیون شفاف پوشش ها و همچنین پوشش های دارای رنگدانه مناسب می باشند. اصلی ترین کاربرد های آنها عبارتند پوشش های صنعتی ، پوشش چوب ، پلاستیک و خودرویی.

کاربرد AEROSIL E972 دارای عمومیت بیشتری می باشد اما سه محصول دیگر برای کاربرد های خاص استفاده می شوند. AEROSIL E812 و AEROSIL E805 برای شفاف پوشه های اتومبیلی و AEROSIL E9200 برای پوشش های مقاوم در برابر خراش استفاده می شوند. از نظر خواص رئولوژیکی محصولات جدید مشابه محصولات استاندارد می باشند اما دیسپرس شدن محصولات AEROSIL E بسیار ساده تر می باشد. Evonik در حال حاضر این محصولات آسان دیسپرس شونده را در کارخانه Hanau تولید می کند. Evonik ساخت یک کارخانه جدید را در Rheinfelden برای تولید این محصولات جدید آغاز کرده است. تاسیس کارخانه جدید ظرفیت تولید این محصولات را افزایش داده و به تامین تقاضای در حال رشد بازار کمک می کند. فرآیند دیسپرسیون افزودنی های رئولوژیکی (مثل fumed silica ) پیچیده و زمان بر می باشد. تولیدکنندگان رنگ، سیلیکا را در یک فرآیند زمان بر آسیاب می کنند تا بطور کاملا یکنواخت در رنگ دیسپرس شود و حداکثر خواص رئولوژیکی بدست آید.

اما محصولات جدید AEROSIL E نیازی به آسیاب ندارند. استفاده از این افزودنی های آسان دیسپرس شونده منجر به کاهش زمان فرآیند ، کاهش مصرف انرژی و کاهش هزینه های نگهداری دستگاهها می شود. مزیت دیگر این محصولات این است که آنها را می توان در هر مرحله ای به پوشش نهایی اضافه کرد. بنابراین فرمول نویسان رنگ می توانند در هر مرحله ای رئولوژی را کنترل و تنظیم کنند. به گفته Maximilian Cornelius مدیر بخش AEROSIL ، این فناوری به این چهار محصول محدود نمی شود و هدف شرکت استفاده از این فناوری در سایر افزودنی ها می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا