اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ Allan Griff، مشاور ارشد بین المللی در صنعت پلیمر: K2022، تمام دنیای پلیمر اینجاست! اما اگر اینجا نیستید نگران نباشید …

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر Allan Griff می گوید: من تقریبا همه نمایشگاه‌های پلاستیک دنیا را می شناسم. در چند دوره این نمایشگاه یعنی K در آلمان، سخنران مهمان بوده ام و در 16 دوره نمایشگاه‌ K در دوسلدورف آلمان، از سال 1963 شرکت کرده ام، حتی قبل از اینکه نمایشگاه بزرگ امروزی ساخته شود. این نمایشگاه واقعاً بزرگترین نمایشگاه پلاستیک در جهان بوده و هنوز هم هست.

اما نمایشگاه‌های بزرگ در دنیای الکترونیک امروزی که مردم می‌توانند به صورت آنلاین یاد بگیرند، شبکه سازی کنند و خرید و فروش کنند، اهمیت کمتری دارند. اگرچه بسیاری از ما در زمانی بزرگ شده‌ایم که تماس‌های شخصی حیاتی بود، جوانان نیازی به تکیه بر آن‌ها ندارند.

البته که من هم مثل جوانترها در امور الکترونیک خوب شده ام. اگر بخواهم با شرکتی صحبت کنم، به وب‌سایت آن شرکت می‌روم، سپس آن را در لینکدین پیدا می‌کنم و فهرست افراد با عناوین و پیشینه‌های مختلف را می‌بینم. اگر عضو انجمن مهندسین پلاستیک (SPE) هستید، فهرست راهنمای آن دارای ایمیل شرکت‌ها است. سپس، تماس می‌گیرم، ایمیل می‌نویسم یا به ملاقات حضوری می‌روم. این در شرایطی ست که آمادگی بهتری برای مذاکره با توجه به اطلاعات در دست دارم.

چیزی که با نرفتن به K از دست می‌دهید، صرفاً تجربه‌ی حضور در آنجاست!

انگار تمام دنیای پلیمر آنجاست، البته منهای شرکتهای روس که در نمایشگاه امسال حضور ندارند. دنیایی با 19 سالن که خیلی از غرفه ها در آن بیش از یک طبقه هستند! شما وقتی به بازدید از K می روید، صرفا با دانستن اینکه آنجا بوده‌اید به خانه برمی گردید. یک دوره دیگر نمایشگاه را دیده اید و یک کاری را انجام داده اید! تقریباً مثل بچه دار شدن است که حتی پس از خالی شدن دوباره خانه (برای من بعد از 20 سال اتفاق افتاد)  در هر حال دنیای شما را تغییر داده است.

همچنین وقتی از این دوره نمایشگاه K بیرون می آیید احتمالا به صنعت پلاستیک افتخار خواهید کرد. این نمایشگاه به ما کمک می کند تا پلاستیک‌ها را برای دنیای بیرون، که آنها را آلاینده می‌دانند و حتی ممکن است در مورد سبک زندگی “بدون پلاستیک” صحبت کنند، بهتر توضیح بدهیم.

آنهایی که نتوانسته اند به K بروند، در عمل، در هزینه و زمان زیادی صرفه جویی کرده اند! پس خوب است وقت بگذارید و گزارش های نمایشگاه را بخوانید. مطمئن باشید اگر اینکار را انجام دهید، عدم حضور خود در نمایشگاه را کاملا جبران کرده اید و از نظر فنی سربلند خواهید بود. حتی می توانید با پوشش زنده نمایشگاه K 2022 همراه شوید و کلی اطلاعات رایگان آنلاین را از سایت رسمی نمایشگاه استخراج کنید (البته می توانید بسپار و ایران پلیمر را هم دنبال کنید و به زبان فارسی اخبار را بخوانید- ایران پلیمر)

شما با جستجوی موضوعی به اطلاعات زیادی دست پیدا می کنید و با تغییر در کلیدواژه ها، لیست متفاوتی از غرفه داران را دریافت خواهید کرد. انجام این کار به خوبی، زمان می‌برد، اما بسیار کمتر از حضور در خود نمایشگاه! و کمتر از راه رفتن در نمایشگاه هم شما را خسته می‌کند!

 

 Allan Griff (مشاور ارشد صنعت پلیمر)

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا