اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ پیش‌بینی بازار پلی‌ال‌ها به اندازه‌ی 49.3 میلیارد دلار تا سال 2027

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر اندازه‌ی بازار Polyol در سال 2022 به 36.7 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و پیش بینی می‌شود تا سال 2027 با آهنگ رشد سالانه ترکیبی (CAGR) تا 6.1% به 49.3 میلیارد دلار برسد. پلی ال‌ها به دو نوع تقسیم می‌شوند، یعنی پلی‌ال‌های پلی اتر و و پلی‌ال‌های پلی استر. پلی‌ال‌های پلی‌اتر عمدتاً در کوسن مبلمان، ملافه‌ها و صندلی‌های خودرو به عنوان فوم انعطاف‌پذیر استفاده می‌شوند. فوم‌های سخت پلی استری در مواد عایق، خنک سازی و بسته بندی استفاده می‌شود. با توجه به بهبود چندین صنعت مصرف کننده‌ی نهایی مانند خودروسازی، ساختمان و ساخت‌وساز پس از همه‌گیری COVID-19 و افزایش تقاضا برای بسته‌بندی در سراسر جهان، پیش بینی می‌شود در این دوره تقاضا برای پلی‌ال‌ها افزایش یابد.

از نقطه نظر گونه‌ی پلی‌ال‌ها، بخش پلی‌ال‌های پلی‌اتر بیشترین سهم بازار جهانی پلی‌ال را در طول دوره‌ی پیش‌بینی شده تا 2027 به خود اختصاص می دهد. انواع عمده پلی‌ال‌های پلی‌اتر، پلی اتیلن گلیکول، پلی پروپیلن گلیکول و پلی تترامتیلن گلیکول هستند.از این مواد عمدتا برای ساخت بالشتک‌ها و فوم‌های انعطاف پذیر مورد استفاده در مبلمان، تشک‌ها، صندلی‌های اتومبیل، پد فرمان و غیره استفاده می‌شود. همچنین در الاستومرها، چسب‌ها و درزگیرها، الیاف پلی‌یورتان و پوشش‌ها نیز کاربرد دارند. فوم‌های سخت پلی استری نیز در مواد بسته بندی و به عنوان مواد عایق برای خنک سازی استفاده می‌شود.
از نقطه نظر کاربرد، در دوره‌ی پیش بینی شده تا 2027، فوم‌های پلی‌یورتان انعطاف پذیر بیشترین سهم بازار را در طول دوره پیش بینی به خود اختصاص می دهند. دلیل اصلی رشد این فوم‌ها، رشد در بخش مبلمان و خودرو و افزایش تقاضا برای کاربردهای نام برده است.

از نقطه نظر استفاده‌ی نهایی، صنعت ساختمان و بخش ساخت و ساز بیشترین سهم بازار را در طول دوره پیش بینی شده تا 2027 به خود اختصاص می دهند. بخش ساختمان و ساخت و ساز بزرگترین بازار برای پلی‌ال‌ها تخمین زده می‌شود. در بخش ساختمان و ساخت و ساز به دلیل افزایش تقاضا برای مواد عایق و درزگیر مورد استفاده در ساخت و ساز، بازار پلی‌ال‌ها رشد خوبی خواهد داشت. از پلی‌ال‌ها در رنگ‌های تزئینی(decorative)، سیستم‌های کف‌پوش، پوشش‌های خارجی و اجزاء سقف و همچنین پرده‌ها و درها استفاده می‌شود. فعالیت‌های نوسازی خانه‌ها که به سرعت در حال رشد هستند، نیز از محرک‌های اصلی رشد مصرف فوم‌های سخت پلی‌یورتان در این بخش است.
در پیش بینی‌های انجام شده برای بازارهای پلی‌ال تخمین زده می‌شود که رشد قابل‌توجهی در هند، چین، اندونزی و ژاپن وجود داشته باشد. زیرا در این کشورها تقاضای زیادی برای صنایع نهایی مصرف کننده مانند خودروسازی، ساختمان‌سازی، الکترونیک، بسته بندی و غیره وجود دارد.

رشد بازار پلی‌ال آسیا و اقیانوسیه ناشی از رشد اقتصادی کشورهایی مانند چین و هند است. علاوه بر این، تقاضای فزاینده از سوی صنایع بزرگ مصرف کننده در منطقه، رشد بازار پلی‌ال را بیشتر می‌کند.
بازار پلی‌ال شامل تولیدکنندگان بزرگی مانند شرکت شیمیایی DOW (ایالات متحده)، Covestro AG (آلمان)، مواد شیمیایی Shell (ایالات متحده)، BASF SE (آلمان) و Huntsman (ایالات متحده) به عنوان بازیگران کلیدی فعال در بازار پلی‌ال است. توسعه، خرید، سرمایه گذاری مشترک و تولید و توسعه‌ی محصول جدید برخی از راهبردهای اصلی انتخاب شده توسط این بازیگران کلیدی برای تقویت موقعیت خود در بازار پلی ال است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا