اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ پلاستیک و محیط زیست: مشاهده فضایی مکان زباله ها/ سیستم شناسایی برای پاکسازی و بهبود قوانین دفن زباله

گروه ترجمه و تولید مجتوا در بسپار/ایران پلیمر بنیاد Minderoo، یک سازمان غیر انتفاعی استرالیایی، ساعت پلاستیک جهانی (GPW) – یک پلتفرم دیجیتالی که به گفته آنها قابلیت نقشه برداری از آلودگی پلاستیکی دنیا با استفاده از هوش مصنوعی و تصویربرداری ماهواره ای – را راه اندازی کرده است.
به گفته این بنیاد، این سیستم بیش از 2800 مکان در 25 کشور، با پوشش آسیای جنوب شرقی، استرالیا و 20 کشور اول دفنکننده زباله پلاستیکی در اقیانوس ها، را شناسایی و تایید کرده است. نزدیک به یک سوم این مکان ها در حدود 250 متری راه آب ها پیدا شده اند.
مدیر فناوری و نوآوری Minderoo می گوید، نقشه برداری و پایش رشد آلودگی پلاستیکی زمین توسط GPW، می تواند ازطرق شناسایی مکان زباله ها، به مدیریت زباله های پلاستیکی کمک کند تا پاکسازی مکان و اجرای بهتر قوانین بر ضد دفن زباله را ممکن سازد. او افزود این سیستم شاخص های خطر برای مکان زباله فعلی، از جمله نزدیکی این مکان ها به آب یا جوامع، را ارائه داده و همچنین مناطق دارای اولویت جهت سرمایه گذاری در زیرساخت جمع آوری و ازیافت زباله را پیشنهاد داده و پیشرفت قابل توجهی درزمینه اهداف مدیریت زباله را نشان داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا