اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ ساخت اکسترودرهای با کارایی بالا برای خطوط بازیافت PP توسط KraussMaffei

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر PureCycle Technologies یک پروژه مولتی میلیون دلاری در ایالات متحده را شروع کرده است. در این پروژه از یک فرایند بسیار نوآورانه برای تبدیل فرش های کهنه بر پایه الیاف PP به پرک با خلوص بالا و معادل مواد اولیه نواستفاده کرده است. کارخانه در نظر گرفته شده برای این پروژه در اوهایو واقع است و از سال 2022 کار خود را شروع می کند. این کارخانه با تعداد زیادی رانشگر (اکسترودر) KraussMaffei تجهیز شده است.
یکی از مدیران KraussMaffei می گوید، ما از این سفارش و از اطمینان PureCycle به محصولاتمان بسیار خوشنودیم. به عنوان تامین کننده خط کامل انواع فناوری های رانشگر، ما در موقعیتی قرار داریم که قادر به تامین بسته راه حلی عملکرد بالا برای بازیافت کارآمد و حافظ منابع پلاستیک ها بوده و ارزش افزوده زیست پایدار را به وجود می آوریم.

PureCycle ، برای بازیافت ضایعات PP و تولید PP بازیافتی بسیار خالص – چه از نظر ظاهر و چه از نظر خواص مکانیکی – از فناوری اختصاصی با گواهینامه کمپانی P&G استفاده می کند. قسمت اصلی خط PureCycle فرایند رانشگری می باشد. این روش مذاب PP را از بقایای رنگ و پلاستیک های احتمالی متفرقه  جدا کرده و یک مذاب خالص، بازیافتی و قابل استفاده تولید می کند. سپس حلال در چرخه ای خالص شده و به فرایند باز می گردد.
رانشگرهای دو مارپیچه KrausMaffei برای ذوب فرش کهنه PP و استفاده از آن به عنوان خوراک برای فرایند PureCycle استفاده می شود. ویژگی این رانشگرها، نسبت ایده آل بین حجم آزاد و گشتاور ویژه بالا است که آنها را، برای فرایند حجم های زیاد فرش کهنه، به انتخاب اول تبدیل می کند.

به دلیل چگالی گشتاور بالا تا بیش از Nm/cm316، آنها حتی در دمای متوسط و سرعت کم نیز قادر به ذوب مواد هستند، بنابراین از همگنی بهینه مواد اطمینان حاصل شده و مصرف انرژی به حداقل می رسد. هر دو رانشگر عملکرد بالا تا 8 تن خوراک فرایند شده را برای ورود به فرایند PureCycle آماده می کند.
پس از انجام مرحله اول فرایند PureCycle، مذاب تمیز وارد رانشگر گاززدا، با طراحی ویژه برای استخراج هرگونه مونومر باقیمانده، می شود. مواد فرار مانند بقایای حلال و سایر ناخالصی ها از جمله مواد بودار و آمیزه های کوچک مولکول، به آرامی از مذاب جدا می شود. نتیجه حاصل، پرک های PP خالص بوده که می توان به راحتی به محصولات مختلف، از طریق قالب گیری تزریقی یا رانشگری، تبدیل شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا