اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ راه حل های SIKORA برای کاهش مصرف مواد اولیه در فرآیند اکستروژن

بسپار / ایران پلیمر طبق گفته SIKORA، پایان اکستروژن لوله، آغاز فرصت های فراوانی برای اطمینان از کیفیت محصول و کاهش هزینه های مواد اولیه است.

اندازه گیری سیستم اکستروژن
اندازه گیری قطر لوله بعد از اینکه محصول اکستروژن شده از مخزن خلا خارج می شود، یک عمل رایج است اما به گفته SIKORA، مقایسه پارامترهای محصول در پایان اکستروژن می تواند سودمند باشد. یک اندازه گیر لیزری، در انتهای فرایند اکسترودر که محصول شکل گرفته است می تواند اطلاعاتی درباره رفتار انقباضی لوله جمع آوری و پهن شدگی لوله را اندازه گیری کند. علاوه بر این، SIKORA گفته است که این گیج اندازه گیری لیزری، محصول را برای عیوب و کنترل کیفیت نهایی بررسی می کند. بسته به نیاز مشتری 2 تا 12 محور اندازه گیری قابل تنظیم است. SIKORA ابزاری ساخته که به مشتریان امکان محاسبه این که برای پوشش 100% به چند محور اندازه گیری نیاز دارند را می دهد.

کاهش ضایعات راه اندازی و شروع
به گفته SIKORA، اندازه گیری بی وقفه می تواند ضایعات را کاهش دهد و باعث صرفه جویی در هزینه های مواد خام شود. از آنجاییکه مقادیر اندازه گیری شده بلافاصله پس از روشن کردن سیستم در دسترس است، ابزارهای اکستروژن می توانند به سرعت در تطابق قرار بگیرند و در نتیجه ضایعات راه اندازی کاهش پیدا می کند.
طبق گفته این شرکت، بهینه سازی با استفاده از سیستم اندازه گیری Centerwave6000، می تواند تقریبا تا 5% باعث صرفه جویی در مواد شود.
این مقدار با توجه به روند افزایشی قیمت رزین، ناچیز نیست. علاوه بر این، اندازه گیری بی وقفه امکان کاهش ضخامت دیواره ها را فراهم می کند. به گفته Christian Schalich مدیر فروش Hose & Tube ، از آنجاییکه قیمت پلاستیک در حال افزایش است، صرفه جویی باید بیشتر باشد. او گفته است که قبل از افزایش قیمت ها، یک سیستم اندزه گیری SIKORA در عرض 8 ماه هزینه ای که برای خرید آن پرداخت کرده بودید را بازمی گرداند. امروز با افزایش تقریبا 35% قیمت مواد، تولیدکنندگان در کمتر از حتی 6 ماه به بازگشت سرمایه خود می رسند. در اینجا دوباره، SIKORA ابزاری را برای محاسبه صرفه‌جویی‌های احتمالی از نظر هزینه‌های مواد، زمان تولید و انتشار CO2 ایجاد کرده است.
SIKORA با توجه به تمرکز خود بر تحقیق و توسعه (معمولاً حدود 10٪ از گردش مالی خود را در تحقیق و توسعه سرمایه گذاری می کند) توسط موسسه ی F.A.Z آلمان به عنوان رهبر نوآوری در سال 2022 معرفی شده است. SIKORA در بخش اندازه گیری و آزمایش این جایزه را دریافت کرد. SIKORA در K 2022 در Dusseldorf آلمان از 19 اکتبر (27 مهر 1401) تا 26 اکتبر(4 آبان 1401) حضور دارد. غرفه این شرکت در سالن 10 قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا