اخباراخبار ویژه

اختصاصی بسپار/ تف جوشی لیزر انتخابی (SLS) چیست؟

گروه ترجمه و تولید  محتوا در بسپار/ایران پلیمر تف جوشی لیزر انتخابی (Selective Laser Sintering – SLS)، بعد از استریولیتوگرافی (SLA)، دومین فرایند مرسوم در پرینت سه بعدی می باشد. قطعات تولید شده توسط SLS را می توان با کارایی بالا و در زمان کوتاهی تولید نمود؛ در این نوشته Plunkett Associates درباره مزایای این فرایند توضیح می دهد.
– فرایند SLS برای تست عملکردی
ما می دانیم با انتخاب مدل های SLS، اگرچه به دقت و چرداخت سطخ خوبی نمی رسیم اما به مزیت واقعی آن یعنی عملکرد درست، دست خواهیم یافت. اگر ماده انتخابی ما نایلون یا کامپوزیت های نایلونی باشد، با فرایند SLS به سطحی از چقرمگی خواهیم رسید که می توان قطعات حاصل از آن را در خودروهای فرمول یک امروزی به کار برد. علاوه بر این “عملکرد” خوب در SLS ، زمان کوتاه تولید نیز از دیگر مزایای آن است.
در حالی که SLS فرایند سریع تری نسبت به SLA است، اما پس از تولید نیازمند زمان خنک سازی طولانی تری می باشد. این موضوع به دلیل انجام فرایند در دمای حدود 180 درجه سانتی گراد بوده؛ همچنین بسیار مهم است که مدل های SLS به صورت طبیعی خنک سازی شوند. هرگونه تلاش برای بهبود زمان اتمام از طریق کوتاه کردن زمان خنک سازی باعث ایجاد اعوجاج در قطعه می شود.
– چرخش سیع
اگرچه تحویل قطعات مطابق با نیاز مشتری خواهد بود، اما یک چرخش معمولی حدود 5 تا 7 روز خواهد بود. این در حالیست که پروژه های کوچک تر می توانند سریع تر باشند.
همچنین لازم به ذکر است که در حالی که مواد استاندارد مناسب SLS ( نایلون یا نایلون پر شده با پشم شیشه) سفید بوده و قطعات با دوام، صلب و ایداری را تولید می کنند، گاهی ممکن است شما به قطعه ای کمی چقرمه تر یا منعطف تر یا حتی مشکی رنگ نیاز داشته باشید.

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره 235 بسپار که در نیمه اردیبهشت ماه 1401 منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق طاقچه  و  فیدیبو  قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا