اخبار

اختصاصی بسپار/ بازیافت بهینه‌ی کیسه‌های پلاستیکی منعطف در همکاری Covestro با SABIC

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر شرکت آلمانی Covestro نوعی پوشش مقاوم در برابر حرارت برای استفاده در کیسه‌های پلاستیکی پلی اتیلنی با استفاده از پلی اتیلن SABIC® BOPE تولید کرده است. این پوشش تولید کیسه‌های پلاستیکی در مقیاس صنعتی را تنها با استفاده از یک لایه امکان پذیر می‌کند. این نوآوری راه را برای بازیافت کیسه‌های پلاستیکی منعطف که تنها از یک ماده ساخته شده‌اند، باز می‌کند.

Covestro و SABIC همکاری خود را برای بهبود هر چه بیشتر و در نهایت تجاری سازی این محصول ادامه خواهند داد تا آن را در دسترس صاحبان برندها و مصرف کنندگان قرار دهند.
در بسته بندی‌های پلاستیکی انعطاف پذیر سنتی از لایه‌های چند ماده ای استفاده می‌شود که بازیافت آن‌ها دشوار است. زیرا جدا کردن لایه‌های مختلف پلیمری (بسپاری)، گران و زمان‌بر است. برندهای مختلفِ محصولات بسته بندی شده به خاطر نگرانی در مورد زباله‌های بسته بندی در کنار دولت‌ها و صنعت به دنبال راه حل‌هایی هستند که یکی از گزینه‌های محبوب آن بسته بندی تک ماده ای با موادی مانند BOPE است.
از BOPE می‌توان برای تولید بسته بندی‌های انعطاف پذیری استفاده کرد که در تمام آن لایه‌هایی از پلی اتیلن به تنهایی استفاده می‌شود. این بسته بندی‌ها به راحتی قابل بازیافت خواهند بود. البته تولید کیسه‌های پلاستیکی BOPE به دلیل مقاومت حرارتی پایین در مقایسه با چندلایه‌های حاوی PA یا PET دشوار است. برای رفع این مشکل Covestro نوعی پوشش مهندسی مقاوم در برابر حرارت، برای کیسه‌های ساخته شده از تک بسپار پلی اتیلن تولید کرده است. این پوشش به خوبی مقاومت در برابر حرارت را در پلاستیک‌ها بالا می‌برد و می‌توان برای تولید آن‌ها از خطوط FFS با سرعت بالا و حفظ کیفیت و کارایی بالا استفاده کرد. به لطف پوشش جدید شرکت Covestro، بسپار BOPE SABIC جایگزین بسیار مناسبی برای ورقه‌های چند ماده ای حاوی PA و PET برای بسته بندی‌های پلاستیکی انعطاف پذیر خواهد بود.

مدیر بازاریابی این شرکت می‌گوید:”ما مسئولیت خود را برای ایجاد بسته بندی قابل بازیافت جدی گرفته‌ایم و راهبرد اقتصاد چرخشی (circular economy) را مد نظر قرار داده ایم. اقتصاد چرخشی برای کمینه کردن پسماندها و بیشترین استفاده از منابع بر راه حل‌های قابل بازیافت تمرکز دارد تا چرخه ی بازیافت مواد را کامل کند. در SABIC یک شریک متخصص پیدا کرده‌ایم و این همکاری نزدیک ما را قادر می‌کند تا مهندسی و فرآیند آزمایش پوشش جدید مقاوم در برابر حرارتِ خود را برای BOPE تسریع کنیم. این محصول به وضوح برای کیفیت محصولات، برای مشتریان و همچنین برای کره زمین سودمند است.”

تسهیل چرخش در صنعت بسته بندی
پوشش مقاوم در برابر حرارت Covestro مزایای زیادی برای تولیدکنندگان و بسته بندی دارد.
مدیر فروش Covestroمی‌گوید:” به لطف این پوشش مقاوم در برابر حرارت برای بسته بندی‌های انعطاف پذیر، تولیدکنندگان می‌توانند با چالش‌های فرآیند روبه‌رو شوند، بدون این که به خواص محصول و یا ابزارآلات آن‌ها آسیب برسد. این محصول شرایط استفاده‌ی هر چه سریعتر از تک مادهی پلی اتیلن را فراهم می‌کند و ورود به اقتصاد چرخشی را امکان پذیر می‌نماید.”
پوشش نوآورانه‌ی مقاوم در برابر حرارت از شرکت Covestro به برندها، خرده فروشان، تولیدکنندگان فیلم و سایرین در زنجیرهی ارزش امکان می‌دهد تا بسته بندی‌های تک ماده‌ای جدید با کارایی بالا و در عین حال قابل بازیافت تولید کنند. این محصول در عین حال از تلاش برای دستیابی به اقتصاد چرخشی برای تمام بسته بندی‌های انعطاف پذیر در اروپا و فراتر از آن حمایت می‌کند. گرچه این محصول هنوز به مرحله‌ی تجاری نرسیده است، دو شرکت سازنده مشتاق توسعه‌ی هر چه بیشتر این راه حل نوآورانه و تبدیل آن به یک محصول تجاری هستند تا به برند‌ها و مصرف کنندگان کمک کنند به اهداف پایدار خود دست یابند. هر دو شرکت Covestro و SABIC متعهد به همکاری با تمام زنجیره ی بسته بندی برای تسریع معرفی راه‌حل‌های بسته بندی قابل بازیافت به بازار هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا