اخبار

اختصاصی بسپار/ استفاده از فناوری هواپلاسما برای اصلاح سطح پلاستیک ها

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار / ایران پلیمر شرکت APJeT گزارش کرده که هم اکنون از فرایند هواپلاسما برای اصلاح سطح قطعات پلاستیکی –پیش از برچسب زدن- استفاده می کند. روش پلاسمای سرد نیاز به استفاده از گرما و مواد شیمیایی، به منظور افزایش رطوبت پذیری و چسبندگی، را حذف کرده و در عین حال ریسک های ایمنی، اثرات زیست محیطی و تخریب مواد را کاهش می دهد. این فناوری با انواع مختلفی از بسپارها از جمله HDPE، PVC، PP و PE سازگار است.
به گفته APJeT، پلاسما در فشار جو و خطوط پرسرعت تولید با گازهای ارزان قیمت تولید می شود. سیستم های پلاسما برای به وجود آوردن واکنش های شیمیایی سطحی قوی، بدون تاثیر منفی بر استحکام و سایر خواص مطلوب ماده، طراحی شده اند. فرایند پلاسما با تغییر کشش سطحی ماده پلاستیکی، آن را آبدوست کرده، رطوبت پذیری آن را افزایش داده، و با بهبود چسبندگی باعث می شود جوهرها و رنگ های آب پایه راحت تر با سطح ماده پیوند برقرار کنند.
مدیرعامل APJeT می گوید، از آن جایی که پرینت و برچسب گذاری محصولات می بایست واضح، از نظر ابعادی دقیق و مقاوم به سایش باشند، فناوری پلاسمای سرد ما به بالاترین عملکرد در این زمینه دست یافته است. به تازگی APJeT شرکت خود را با مجاری زیرساختی بین المللی، به منظور آزمایش فناوری پلاسمای خود در سطح جهانی، آغاز کرده است.
اخیرا APJeT سیستم Covidinator، یک سیستم ضدعفونی که با استفاده از فناوری پلاسما هوا و سطوح را به منظور کاهش گسترش COVID-19 و خطر همه گیری دوباره آن در آینده ضدعفونی می کند، معرفی کرده است. این شرکت استفاده گسترده از این فناوری توسط خطوط هواپیمایی، کشتی های تفریحی، مدارس، ادارات و صنایع را پبش بینی می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا