اخبار

احتمال ادغام دو شرکت BASF و DuPont

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، بر اساس اخبار منتشر شده توسط دو خبررسانی Bloomberg و Financial Times شرکت BASF قصد دارد تا پیشنهادی به شرکت DuPont مبنی بر خریداری این شرکت ارائه دهد. هر دو خبر به چاپ رسیده به منابع ناشناس که در ارتباط با این اقدام قرار دارند به عنوان منبع خبر اشاره کردند. در صورت صحت این خبر موضوع ادغام دو شرکت DuPont و Dow Chemicals که در تاریخ 11ام دسامبر سال گذشته مطرح شد تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.

بحث ادغام دو شرکت Dow و DuPont هم اکنون در جریان بوده اما نهایی نشده است. بر اساس توافق صورت پذیرفته، در صورت کنار کشیدن هر یک از دو شرکت جریمه 9/1 میلیارد دلاری در نظر گرفته شده است.

بسپارهای تولید شده توسط شرکت DuPont شامل: نایلون، استال، پلی‌بوتیلن ترفتالات، لاستیک‌های گرمانرم و بسپارهای زیستی می‌باشد. سایر حوزه‌های فعالیت این شرکت عبارتند از: بسته‌بندی، اصلاح کننده‌های بسپاری، مواد افزودنی، رزین‌های بکار رفته در چسب‌ها، سدکننده‌ها (barrier) و فیلم‌ها. فروش بخش فیلم این شرکت در سال 2014 بالغ بر 4/1 میلیارد دلار برآورد شد.

شرکت BASF نیز همچون شرکت DuPont بعنوان یکی از بزرگترین شرکت‌های شیمیایی جهان به تولید بسپارهایی نظیر نایلون، پلی‌بوتیلن ترفتالات، استال و آمیزه‌های آنها، پلی‌سولفون، پلی‌اتر سولفون هم‌بسپارهای استایرنی و پلی‌یورتان مشغول می‌باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا