اخبار

اتاق بازرگانی ۱۸۰ تشکل‌ عضو خود را رتبه بندی می کند

بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: تشکل‌های عضو اتاق بازرگانی ایران 180 مورد است و اتاق بازرگانی ایران اطلاعات کافی از تشکل‌های خود نداشت و با تشکل هیأت راهبردی به وضع تشکل‌های اتاق بازرگانی ایران رسیدگی شد.


علا میرمحمد صادقی امروز در آئین گشایش خانه تشکل‌های اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گفت: در حال حاضر تعداد تشکل‌های اتاق بازرگانی تهران کمتر از صد و پنجاه مورد است، در حالی که تعداد این تشکل‌ها باید حداقل به بیش از 200 مورد افزایش یابد. 

وی با اشاره به سفری به اتریش گفت: در آنجا در مورد کاهش تعرفه‌ها با سه وزیر وارد مذاکره شدیم که هر سه وزیر از ما خواستند، در این رابطه با رئیس اتاق بازرگانی صحبت شود و اشاره کردند که رئیس اتاق بازرگانی عضو هیئت دولت است و بدین ترتیب متوجه شدیم که رئیس اتاق بازرگانی از قدرت اقتصادی برخوردار است. 

نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران بیان داشت: در حالی که این کشور در آن زمان حدود 6 میلیون نفر جمعیت داشت، اما تعداد 800 تشکیل داشتند و این قبیل مسائل لزوم توجه به تشکل ها را بیشتر می‌کند.  

محمد رضا انصاری نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: تشکل ها در تخصص های  گوناگون جمع می‌شوند و راه توسعه را باز می کنند و نقش مهمی در توسعه کشور دارند.  

وی  اظهار داشت: نقش تبدیل شدن خواسته‌های تشکل‌ها به قوانین هنوز در کشور خیلی ضعیف است. 

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران افزود: تشکل‌های عضو اتاق بازرگانی ایران 180 مورد است، ولی این تعداد در حال افزایش است و این در حالی است که اتاق بازرگانی ایران اطلاعات کافی از تشکل های خود نداشت و با تشکل هیئت راهبردی به وضع تشکل های اتاق بازرگانی ایران رسیدگی شد. 

انصاری گفت: شناسایی از سال گذشته آغاز شد و هم اکنون به مرحله رتبه بندی تشکل ها دست یافته‌ایم. 

منبع: فارس

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا